El Festival Audiovisual Universitari Oculus de l’UJI lliura els premis de la seua tercera edició

30/01/2017 | SCP

El Paranimf de la Universitat Jaume I ha acollit dijous 26 de gener de 2017 la tercera edició del Festival Audiovisual Universitari Oculus, on s'han presentat un total de 62 obres en les tres categories establides. En l'acte s'ha fet lliurament dels premis als treballs guanyadors de fotografia, vídeo i videojoc, dotats amb 250 euros, així com dels reconeixements a diverses subcategories, dotats amb 125 euros.

En la categoria de producció audiovisual el projecte guanyador ha sigut «Deriva», que ha rebut també el premi a la millor direcció de fotografia. El premi a millor guió ha sigut per a «La tortuga de Claudia», que també s’ha emportat el guardó a la millor direcció. En la categoria de fotografia, el guardó de millor obra individual ha sigut per a «Minas de luz» i la millor sèrie fotogràfica per a «Fobias». Finalment, en l'apartat de videojocs s'ha alçat com a guanyador «As Chiaventuras», que ha obtingut també el reconeixement als millors gràfics. En aquest mateix apartat, el jurat ha concedit el premi a millors mecàniques de joc al videojoc «Animal» i millor disseny narratiu per a «Druida».

El Festival Audiovisual Universitari Oculus ha estat organitzat per la Facultat de Ciències Humanes i Socials i l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals a través dels graus en Comunicació Audiovisual i en Disseny i Desenvolupament de Videojocs. En aquesta tercera edició el jurat ha estat format per tres professionals del món audiovisual i dels videojocs i professorat d’altres universitats: Lorna Arroyo Jiménez, doctora en Comunicació per la Universitat Jaume I de Castelló i llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València; María Alcón Soler, actual gerent de la productora audiovisual Noclafilms Producciones; i Rubén Ramos, desenvolupador de videojocs en Halfbrick Studios, empresa australiana de videojocs per a plataformes mòbils.