L’UJI inicia una campanya de promoció del Pla pluriennal de multilingüisme amb il·lustracions de Xipell

04/01/2017 | SCP

El Vicerectorat d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, mitjançant el Servei de Llengües i Terminologia, i com un dels objectius del Pla pluriennal de multilingüisme (PPM) 2016/2018, ha posat en marxa una campanya de difusió d’aquest nou Pla.

La campanya consisteix en la plasmació i difusió de la idea general que les llengües i la seua diversitat són una riquesa per al bagatge cultural de la societat mitjançant unes il·lustracions iròniques i divertides de l'artista i dibuixant castellonenc Joan Montañés, Xipell, amb text al·lusiu al Pla. Aquest material s’inserirà periòdicament en diversos suports com ara lones, postals, web, pantalles del campus, etc. Per a començar, dues d’aquestes presentacions van ja referides al calendari 2017 del Servei de Llengües i Terminologia. D’altra banda, i de manera complementària, s’emetran en Vox UJI Ràdio diverses falques radiofòniques.

Amb aquest segon Pla pluriennal de multilingüisme l’UJI es planteja com a objectius, que es remarcaran en la campanya, l’ús normalitzat i habitual del valencià com a llengua pròpia de la Universitat; l’increment i millora del coneixement de les llengües per part dels membres de la comunitat universitària;  el foment de la convivència entre les llengües i fer del multilingüisme un valor de la Universitat i de tots els seus membres, i  la subsidiarietat lingüística tenint el valencià com la llengua prioritària i fer-ne ús d’aquesta llengua en contextos institucionals, sempre que no siga absolutament necessari l’ús d’una altra llengua.