La professora Mercè Correa Sanz és nomenada nova directora de l’Escola de Doctorat de l’UJI

02/01/2017 | SCP

•  escola-doctorat merce_correa

Mercè Correa Sanz, professora de l’Àrea de Psicobiologia del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia. | Foto: Damián Llorens

La professora de l’Àrea de Psicobiologia del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia, Mercè Correa Sanz, ha sigut nomenada directora de l’Escola de Doctorat, en substitució del professor Jesús Lancis, que va deixar el càrrec després d’incorporar-se al Consell de Direcció com a vicerector d’Investigació i Doctorat. Correa, que ocupava la Secretaria de l’Escola, és directora del grup de recerca de Neurobiologia de la Conducta Motivada.

Com a investigadora estudia símptomes patològics, com ara l’anergia i la fatiga mental, i la seua línia d’investigació se centra en els mecanismes cerebrals que regulen la realització d’esforç i la perseverança en el treball per a aconseguir objectius. És autora de més de 90 publicacions internacionals, col·laboradora en grups de recerca dels Estats Units i Itàlia i ha tutoritzat la presentació d’una desena de tesis doctorals en les universitats de Connecticut i Jaume I de Castelló.

La nova directora té com a principals objectius en aquesta nova etapa la promoció de la internacionalització i la visibilització de les tesis doctorals,  així com la millora de l’ocupabilitat dels nous doctors i doctores. Per això, comenta Correa, «es promourà la seua integració en una xarxa professional internacional i es fomentaran, amb el suport d’altres serveis universitaris, les ajudes econòmiques a la mobilitat internacional».

Una altra de les prioritats de la nova direcció serà fer arribar els avanços científics derivats de les tesis a la societat, no sols amb la publicació en mitjans professionals del seu àmbit de coneixement, sinó també amb la difusió en mitjans de comunicació de masses per a aconseguir, segons ha afirmat, «més visibilitat del treball de recerca dels nostres investigadors i investigadores novells». Per últim, la professora espera contribuir a minimitzar l’impacte burocràtic que implica la nova gestió dels estudis de doctorat a totes les persones implicades.