Estudiantat de Disseny de l’UJI desenvolupa punters adaptats a persones amb paràlisi cerebral

04/01/2017 | SCP

•  disseny-frater Maset_Frater_Diseos_16DLL20

Foto: Damián Llorens

•  disseny-frater Maset_Frater_Diseos_16DLL12

Foto: Damián Llorens

Estudiantat de segon curs del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte de la Universitat Jaume I ha presentat una sèrie de propostes de punters adaptats a usuaris amb paràlisi cerebral que han desenvolupat amb la col·laboració de Maset de Frater dins del projecte impulsat pel Grup d'Innovació Educativa en Ciència i Enginyeria de Materials (GIE-CEM), coordinat pel professor Luis Cabedo.

El projecte, que busca treballar les competències associades amb la responsabilitat social universitària en la docència en graus d'enginyeria mitjançant l'aprenentatge-servei, té la durada d'un curs acadèmic i es duu a terme de forma coordinada entre l'assignatura de Disseny Conceptual, sota la supervisió de la professora Marta Royo, i l'assignatura de Materials II, amb Luis Cabedo.

El projecte es va iniciar al mes de setembre amb una visita de l’estudiantat de l’UJI a Maset de Frater amb la finalitat de conèixer l'objecte que calia dissenyar, així com l'usuari final i les seues limitacions principals. Els estudiants van tenir ocasió d'interactuar amb els usuaris i provar els punters comercials, detectant quina era la seua problemàtica. Durant aquest primer semestre, tot l’estudiantat del curs ha treballat en aquest projecte per grups i ha realitzat una sèrie de propostes en el marc de l'assignatura de Disseny Conceptual. En la presentació de propostes, que ha tingut lloc el 21 i 22 de desembre, l’estudiantat ha mostrat els seus dissenys al director del centre de dia Maset de Frater, David Carreres, i a alguns dels usuaris amb la finalitat de rebre feedback.

Aquestes propostes seran el punt de partida per a la segona part del projecte, que es durà a terme al llarg del segon semestre, en la qual l’estudiantat desenvoluparà les propostes i fabricarà els prototips en el marc de l'assignatura de Materials II. Quan finalitze el curs acadèmic l’estudiantat lliurarà els prototips a Maset de Frater.