El professor de l’UJI Andreu Casero és nomenat membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans

19/12/2016 | SCP

El professor de Periodisme de la Universitat Jaume I de Castelló Andreu Casero Ripollés ha sigut nomenat membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). Concretament, ocuparà una de les tres places reservades a l’Àrea de Comunicació dins de la Secció de Filosofia i Ciències Socials. El nomenament, que és vitalici, implica superar tres votacions per àmplies majories i l’ha convertit en el membre més jove d’aquesta institució.

L’Institut d’Estudis Catalans, fundat l’any 1907 per Enric Prat de la Riba, és l’acadèmia catalana de les ciències, les lletres i les humanitats. Acull una part de l’elit científica de l’àmbit lingüístic català, la qual cosa configura el paper d’una institució amb molta influència en la societat. Promou i desenvolupa la recerca en els diferents àmbits de la ciència i de la tecnologia, però principalment en la de tots els elements de la cultura catalana.

Andreu Casero ha manifestat la seua satisfacció per ingressar en una institució del prestigi de l’IEC. A més, ha afirmat que la seua designació és un «reconeixement a la qualitat dels estudis i la recerca en comunicació que es fa a la universitat pública de Castelló». En aquest sentit, s’ha mostrat content de poder representar l'UJI en aquest preeminent espai acadèmic i de pensament.

El professor Casero, que va posar en marxa els estudis de Periodisme a la Universitat Jaume I de Castelló, és, actualment, director del Departament de Ciències de la Comunicació i codirector del Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d’Innovació en Comunicació. És professor titular de Periodisme, acreditat a catedràtic per l’ANECA, i les seues línies d’investigació són la comunicació política i la transformació del periodisme en l’entorn digital.