Puig confia que la signatura del Codi Ètic de Turisme contribuirà a enfortir el sector a la Comunitat El catedràtic de l’UJI García Marzá presenta el projecte per a un turisme valencià ètic i responsable

19/12/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha manifestat que la signatura del Codi Ètic Mundial de l'Organització Mundial del Turisme (OMT) contribuirà a enfortir el sector turístic a la Comunitat Valenciana i ajudarà a millorar la imatge i alçar la «hipoteca reputacional». En l'acte també s'ha presentat el projecte d'adaptació d'aquest codi a la realitat valenciana en el marc del projecte per a un turisme ètic i sostenible desenvolupat per un equip de recerca coordinat pel catedràtic d'Ètica de la Universitat Jaume I, Domingo García Marzá.

El cap del Consell ha assistit a la signatura d'aquest codi, que han rubricat nou empreses i que té com a objectiu distingir aquelles entitats que tenen la voluntat de contribuir al desenvolupament d'un turisme responsable i ètic a la Comunitat Valenciana. El president ha destacat el «pas endavant» que han fet aquestes empreses, a les quals considera «pioneres» per l'assumpció voluntària dels principis que s'integren en el codi de l’OMT.

«Aquest és un punt de partida molt potent, ja que inclou empreses i associacions de gran prestigi, que són la millor targeta de presentació de la Comunitat Valenciana i que juntament amb la signatura del Codi Ètic ens ajudaran a fer que moltes altres empreses s'hi unisquen», ha manifestat. A més, ha fet referència a la «hipoteca reputacional» de la Comunitat Valenciana, que espera reforçar amb accions com aquest compromís, ja que implica «un nou actiu intangible de les empreses i del conjunt de la societat valenciana».

El president també ha recordat el pes del turisme en l'economia valenciana, i ha subratllat que la gestió desenvolupada des de l'ètica «ajuda a establir relacions més fortes i que van més enllà del factor econòmic». «L’OMT ha impulsat una gestió ètica i responsable del turisme, i això és ara el que els valencians volem expressar públicament perquè forma part de la nostra manera d'entendre la concepció del turisme», ha conclòs.

Codi Ètic per al Turisme

L’OMT va impulsar el 2011 una campanya dirigida al sector privat per a promoure l'adhesió d'empreses i associacions turístiques al Codi Ètic Mundial per al Turisme. Amb la signatura, les empreses es comprometen a observar, promoure i aplicar els valors del desenvolupament sostenible i responsable del turisme defensats en aquest codi, així com col·laborar en l'extensió d'aquest a la resta d'empreses.

La Generalitat, a través de l’Agència Valenciana del Turisme, s'ha sumat ja a aquesta norma, a la qual també s'han adherit empreses i associacions com ara Air Nostrum, Balearia, Hosbec, Unió Hotelera, la Federació de Càmpings de la Comunitat Valenciana, AEVAV, Càmping Lo Monte, Casual Hoteles i Itineratur.

Durant l'acte, el catedràtic d'Ètica de l’UJI Domingo García Marzá va presentar el «Projecte per a un turisme responsable i sostenible» desenvolupat pel grup de recerca en Ètica i Responsabilitat Social GERSE de l’UJI que inclou l'elaboració del Codi Ètic del Turisme Valencià, a més de l'elaboració del mapa de grups d'interès del turisme valencià; l'anàlisi de l'ètica en la realitat de la pràctica turística valenciana i el desenvolupament d'un programa de plans de formació i comunicació que afavorisca la implementació del Codi Ètic del Turisme.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions