El Màster de Didàctica de la Música de l’UJI reivindica la formació del professorat en la inauguració de la segona edició

14/12/2016 | SCP

El Màster de Didàctica de la Música de la Universitat Jaume I va presentar la segona edició de la mà de la seua directora, la professora de l’UJI Amparo Porta, i el director de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (Iseacv), Manel García Company. Tots dos van valorar la importància de la formació docent i la necessitat d'un màster que atenga el perfil del professorat de conservatoris professionals de música.

Porta va ressaltar les potencialitats del màster i les seues característiques, que el converteixen en únic al territori espanyol, ja que es tracta d'un màster universitari centrat en la capacitació didàctica, un objectiu fins ara absent en l'àmbit i context dels conservatoris professionals de música. A més, va incidir en la importància de les pràctiques externes. La directora del màster va valorar positivament el resultat del curs anterior i espera que aquest curs seguisca la mateixa línia.

Per la seua banda, el director de l'Iseacv va insistir en la responsabilitat docent i en l'ocupabilitat que pot aportar l'adquisició dels continguts d'aquest màster, i va animar els estudiants presents en l'acte perquè aprofiten aquesta oportunitat insistint en la recerca i la innovació en l'aula com una forma d'avançar i millorar en la formació musical.

L'acte, celebrat el passat 15 de novembre, va estar acompanyat per un quartet de clarinets del Conservatori Superior de Música de Castelló que, una vegada més, va demostrar la seua qualitat interpretativa.