Ajuntaments de la província visiten les innovacions de Fira Destaca El professor Joan Manuel del Pozo ha explicat les característiques i beneficis de pertànyer a la xarxa de ciutats educadores

25/11/2016 | SCP

Diversos representants d'ajuntaments de la província han visitat les instal·lacions de la Fira Destaca que se celebra fins al 25 de novembre a Vila-real per a conèixer les innovacions tecnològiques que es presenten en el certamen que organitza la Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real de la Universitat Jaume I i de l'Ajuntament de Vila-real. Les regidores i regidors i alcaldesses d'Almassora, Borriana, les Alqueries i Nules han prestat especial interès en l'expositor del Clúster d'empreses Innovadores en Solucions Urbanes que, a través de l'Ajuntament de Vila-real, s'ha creat en la localitat i està present en la fira.

Així mateix, en aquest estand han comprovat diverses solucions que s'han desenvolupat a Vila-real a través de la innovació per a afrontar problemes urbans comptant amb les empreses locals i fomentant així l'ecosistema empresarial de la ciutat. D'aquesta forma, han pogut comprovar ‘in situ’ com les signatures vila-realenses havien unit esforços per a desenvolupar els productes més convenients per als problemes locals. Des del consistori de Vila-real han animat als visitants a conèixer el funcionament del clúster i intentar imitar-ho en les seues localitats, així com a conèixer els productes que fan una ciutat per a les persones i uns entorns urbans més agradables.

Ciutats educadores

A més, durant la jornada el professor Juan Manuel del Pozo ha intervingut a la sala de conferències amb la seua ponència: «Ciutat Educadora, Coneixement i Democràcia». Del Pozo ha destacat la importància que tots els elements de la societat es convertisquen en educadors, ja no solament de les persones menors, si no durant totes les fases de la vida. La regidora d'Educació de l'Ajuntament de Vila-real, Mónica Mañas, ha assenyalat que «Destaca és un gran exemple d'activitat a desenvolupar en aquestes ciutats educadores, no solament per la seua àrea de divulgació, per la qual passaran més de 2.000 escolars, si no perquè en les seues àrees professionals també permet aquesta transferència de coneixement que fa millorar a les empreses i permet aplicar els coneixements desenvolupats per les universitats i investigadors».

D'altra banda, recordar que el divendres 25 es donaran cita en Fira Destaca el recentment guardonat amb el Premi Jaume I de noves tecnologies, Hermenegildo García, i el premi Princep d'Astúries de Recerca Científica i Tècnica, Avelino Corma.