Vicent Climent: «Les estratègies d’internacionalització no poden teixir-se al marge de la nostra responsabilitat d’una transformació del món basada en la transmissió crítica del coneixement»

27/10/2016 | SCP

M. Teresa Fernández de la Vega ha assegurat que «les universitats són el lloc de debat per a millorar la qualitat de la democràcia de la ciutadania», perquè «l’educació permet posar a l’abast de tothom, a més del coneixement, la transmissió de valors més enllà de les fronteres i la religió». La presidenta de la Fundació Dones per Àfrica ha impartit la conferència plenària en la primera jornada de la reunió de la sectorial CRUE-Internacionalització i Cooperació que es realitza a l’UJI durant els dies 24 i 25 d’octubre de 2016.

En opinió de l’exvicepresidenta del govern espanyol, «el desenvolupament humà va més enllà de les condicions econòmiques, en especial, el respecte a les diferències». Fernández de la Vega ha explicat que l’organització que presideix ha elegit les dones perquè elles «són el més vàlid i potent motor del continent africà» i perquè a assentar la igualtat en el coneixement i en el saber «cal comptar amb la millor formació».

Per això, l’organització que presideix tracta de donar resposta a aquests grans reptes amb l’escolarització de xiquetes, la millora de la qualitat de l’educació, la formació d’agricultores o dones que lideren els moviments socials, i «Dones per Àfrica» compta amb les universitats «per a impregnar-se de l’esperit obert que existeix en aquests centres», ha conclòs.

Per la seua banda, el rector de la universitat pública de Castelló, Vicent Climent, ha comentat durant l’acte d’inauguració de les jornades que «les estratègies d’internacionalització no poden teixir-se al marge de la nostra responsabilitat d’una transformació del món basada en la transmissió crítica del coneixement» i en un intercanvi que ajude a tothom «en la reducció efectiva de les asimetries globals».

El rector ha estat acompanyat pel president de la Comissió Sectorial de la CRUE-Internacionalització i Cooperació i rector de la Universitat de Salamanca, Daniel Hernández Ruipérez, que ha sigut qui ha inaugurat l’acte; i pel secretari executiu de la mateixa sectorial, el professor Manuel J. Fernández Iglesias, vicerector de Relacions Internacionals de la Universitat de Vigo.

Imatges de l’acte

Vídeo acte de benvinguda