La sisena edició de «Connecta amb la ciència» reunirà més de dos mil alumnes a Castelló, València i Terol

27/10/2016 | SCP

•  connecta-ciencia Conecta_Amb_la_Ciencia_16DLL33_in

FOTO: Damián Llorens

Les jornades científiques «Connecta amb la ciència» que es realitzaran durant tot el mes de novembre als municipis de Sogorb, Terol, Alcanyís, Morella, Vinaròs, Vila-real i Port de Sagunt comptaran amb la participació de més de dos mil alumnes i més de dos-cents membres del professorat de 45 centres de secundària de les províncies de Castelló, València i Terol.

La sisena edició de les jornades patrocinades per BP Oil España ha sigut presentada dimecres 26 d’octubre de 2016 pel rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent, qui ha destacat el compromís de la universitat pública de Castelló «per una formació integral que acoste l’estudiantat als àmbits del coneixement científic i tecnològic i fomente la curiositat científica».

El rector ha estat acompanyat durant la presentació pel vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla, qui ha assenyalat la coincidència amb la Setmana de la Ciència, una fita anual internacional que es realitza durant el mes de novembre que té com a principal finalitat acostar la ciència al públic de totes les edats i estimular el gust pel saber científic. Per la seua banda, el director de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, Ximo Gual, ha agraït la participació dels municipis en aquesta iniciativa «a la qual espera que se sumen molts més».

L’acte també ha comptat amb l’assistència de la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García; l’alcalde de Sogorb, Rafael Magdalena; l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés; l’alcalde de Vilafranca, Óscar Tena; els regidors de Vinaròs, Hugo Romero i Maria Cano; el regidor de Sagunt, José Manuel Tarazona, i la regidora de Vila-real, Mónica Mañas.

Durant els vint-i-tres dies d’activitats professorat, alumnat i personal de la universitat castellonenca oferirà a l’alumnat de quart d’ESO més d’un centenar de tallers pràctics, xarrades i mostres, on podrà conèixer diferents aspectes dels graus cientificotècnics de la Jaume I.

Més informació: http://www.uji.es/perfils/futurs/base/accions/grau/connecta/

Imatges de l’acte: http://www.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2016/10/26/connecta-amb-la-ciencia/