Jesús Lancis pren possessió com a nou vicerector d’Investigació i Doctorat

18/10/2016 | SCP

El catedràtic d’Òptica del Departament de Física i fins ara director de l’Escola de Doctorat, Jesús Lancis, ha pres possessió com a nou vicerector d’Investigació i Doctorat en un acte que s'ha celebrat a la sala de juntes de l’edifici de Rectorat i Serveis Centrals i en el qual ha promès el seu càrrec.

Jesús Lancis substitueix com a vicerector d’Investigació i Doctorat Antonio Barba, qui per motius personals s’incorpora de nou a ple rendiment a la seua càtedra del Departament d’Enginyeria Química, on continuarà desenvolupant les seues tasques docents i d’investigació. Durant la seua intervenció, Antonio Barba ha agraït a totes les persones i serveis que han col·laborat amb ell durant les seues etapes com a vicerector, primer de Postgrau i més tard d’Investigació i Doctorat. «Avui tinc un sentiment agredolç i estrany perquè conflueixen molts records i per tots aquests anys viscuts en un edifici on deixe un equip d’amics», ha assenyalat Barba, qui ha finalitzat recordant la importància d'invertir en investigació. «La investigació continua sent important a la Universitat», ha afegit.

Per la seua part, Jesús Lancis ha agraït a l’UJI aquesta oportunitat perquè «ara tinc l’ocasió de retornar a la Universitat Jaume I una xicoteta part del que ha fet per mi, ja que m’ha permès desenvolupar la meua carrera acadèmica», ha assenyalat.

El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha tancat l’acte amb una defensa de la investigació i recordant que és una de les funcions de la Universitat. En aquest sentit, Climent ha destacat que l’UJI ha estat compromesa durant aquests 25 anys amb l’impuls de la investigació bàsica i aplicada i amb l'excel·lència en aquest àmbit, fins i tot quan les circumstàncies són complexes, com en els darrers anys. «El professor Barba ha sabut sumar esforços durant tots aquests anys i ha sigut un dels artífexs per a poder aconseguir aquests resultats», ha apuntat el rector en el seu agraïment a Barba pel temps dedicat a la Universitat. «He tingut molta fortuna de comptar amb Antonio Barba i també ara amb Jesús. Gràcies als dos per desviure’s per l’UJI i creure en aquest projecte», ha conclòs Climent.

Fotografies