El rector de l’UJI destaca el potencial que aporta el voluntariat per al teixit empresarial en la trobada Erasmus Student Network Spain

19/10/2016 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha destacat el potencial que suposa el voluntariat per al teixit empresarial durant la inauguració de les jornades formatives organitzades per l'associació Erasmus Student Network Spain sota el títol «Turn your volunteering hobby into your future profession!». Les jornades, que s'han celebrat del 7 al 9 d'octubre, a la Universitat Jaume I i a Benicàssim, han posat també en valor la importància del programa Erasmus+ per tot l'enriquiment personal i professional que comporta aquest tipus de programes de mobilitat.

El rector ha destacat la satisfacció per poder participar en representació de l’UJI en un esdeveniment organitzat per «un estudiantat compromès en un voluntariat que està orientat a la convivència i la integració de l’estudiantat erasmus, en el marc de la Federació Erasmus Student Network, que no per casualitat té ja implantació en 800 universitats i altres institucions d'educació superior de 39 països». En aquest sentit, ha ressaltat les capacitats que una experiència de voluntariat d'aquest tipus permet desenvolupar, «del creixement personal que aporta, dels coneixements que s'adquireixen mitjançant la gestió d'una relació amb persones provinents d'altres països, disposades a aprendre en el marc d'una disciplina científica o humanística, disposades a conèixer altres persones, cultures i territoris i disposades a compartir les seues pròpies cultures, coneixements i la seua voluntat d'enteniment i relació».

La trobada celebrada a Castelló, coincidint amb el 25 aniversari de l’UJI, ha tingut com a objectiu estudiar com traslladar de la millor manera al teixit empresarial aquestes capacitats, habilitats i coneixements. «Espere i confie sincerament que empreses i institucions sàpiguen reaccionar de manera positiva i amb gran interès al potencial que guarden els vostres currículums», ha ressaltat el rector.