L’empresa Cuatroochenta, situada a l’Espaitec de l’UJI, ha sigut seleccionada per l’ICEX per al seu programa d’immersió a Silicon Valley

19/10/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

L’app per a la gestió d'incidències per missatgeria instantània (Sefici), l'eina per a crear aplicacions sense programar (480interactive) o el nou departament de videojocs i experiències immersives en realitat virtual i augmentada (Brand Games Studio) de Cuatroochenta viatjaran del 7 al 18 de novembre de 2016 a l'epicentre de la innovació tecnològica mundial per a embeure's del seu ecosistema emprenedor. L'empresa de programari avançat, amb seu central al parc científic i tecnològic Espaitec de la Universitat Jaume I de Castelló i oficines a Holanda, Argentina, Colòmbia i Panamà, ha sigut seleccionada per l'Spain Tech Center (STC) per a participar en el seu programa d'immersió a Silicon Valley. L'objectiu, presentar el seu projecte a inversors, reunir-se amb experts en diferents indústries d'avantguarda i compartir experiències amb altres emprenedors d'èxit dels EUA per a intentar establir aliances que aprofundisquen en la seua actual estratègia d'internacionalització.

Cuatroochenta ha sigut seleccionada al costat d'altres onze empreses de tot el país per l'STC, organisme publicoprivat impulsat per l'ICEX (Institut Espanyol de Comerç Exterior, dependent del Ministeri d'Economia i Competitivitat) en el qual també participa Red.es i Banco Santander per a facilitar la implantació comercial d'empreses tecnològiques espanyoles als EUA des de 2011. Les seues oficines es troben al cor de San Francisco, al prestigiós espai de cotreball RocketSpace (conegut per haver allotjat projectes com ara Spotify o Uber).

En aquesta cinquena edició del programa d'immersió han participat més de 70 empreses i l'empresa castellonenca és l'única seleccionada de la Comunitat Valenciana, ja que la majoria estan instal·lades a Madrid i Barcelona: beBee, Blueliv, ec2ce, Electronic IDentification, Estudiofuture, Libnova, MyVitale, Nautic Advisor, Net IP, SpiralAI i Wide Eyes Technologies. La representant de Cuatroochenta que participarà en el programa és una dels seus responsables de desenvolupament de negoci, Lucía García Vidal.

El programa d'immersió de l'Spain Tech Center a Silicon Valley inclou un entrenament previ a Madrid per a preparar els representants de les companyies per a les trobades amb potencials inversors, socis i clients. En el viatge a la ciutat californiana també hi ha previstes visites a empreses tecnològiques de referència mundial.

Obrint-se pas ja a Europa i Amèrica Llatina

Cuatroochenta ha sigut seleccionada per a participar en el programa d'immersió impulsat per l'ICEX precisament en ple procés d'internacionalització. L'empresa de desenvolupament d’apps per a mòbils es va instal·lar a Panamà el 2013 en aliança amb el Grup Tagarópulos (líder en la distribució i venda d'aliments) i ha obert aquest mateix estiu oficines pròpies per a expandir el seu negoci a Bogotà, Utrecht i Buenos Aires i, pròximament, també ho farà a Milà.

L'empresa complirà al novembre cinc anys de trajectòria, caracteritzats per combinar la seua obertura de mires, quant a mercats i perfils de client, amb una forta implicació en el seu entorn més proper, on ha rebut nombrosos reconeixements. La seua filosofia de col·laboració i implicació real en cada projecte ha sigut aplicada en el desenvolupament d’apps per a grans companyies multinacionals com ara Nestlé, Faes Farma, Northgate, Amadeus, EDP, BCD Travel, Cellers Torres, Puleva, Porcelanosa, Adidas, Supermercados Rey o Assa Seguros, en moltes ocasions de la mà de les agències de publicitat més prestigioses: Havas, BBDO, Aftershare o Ros. 

Una aposta per la internacionalització que arriba després de l'entrada com a soci de World Wide Networks en la primera ronda d'inversió, el que progressivament ha permès consolidar un equip multidisciplinari amb més de 50 empleats. Aquesta operació va suposar l'absorció de la firma de desenvolupament web Perfect Wide, així com la creació de la impulsora d'empreses emergents Blast Off Partners i de l'espai de cotreball Espai Basi.

Aquests dos últims projectes entronquen amb l'aposta de Cuatroochenta per la transferència de coneixement d'R+D de la universitat al sector productiu per a contribuir l’emprenedoria i la promoció del talent en l'ecosistema d'innovació que està emergint en el seu entorn. Així, l'empresa col·labora amb un projecte educatiu pioner amb els graus en Enginyeria Informàtica i Disseny i Desenvolupament de Videojocs de l'UJI.

En aquesta mateixa línia, impulsa la celebració de la primera trobada de programadors Hackathon Castellón per al proper mes de novembre al costat d'altres dues companyies tecnològiques del seu entorn, IoTsens i Nayar Systems. A més, els seus socis fundadors, Alfredo R. Cebrián (CEO) i Sergio Aguado (CTO), són convidats habituals en fòrums de referència sobre creativitat i innovació, com ara el Zincshower o les Vodafone Fast Forward Sessions.

480interactive, Sefici i Brand Game Studio

Fruit d'aquesta col·laboració amb el Grau en Videojocs de la Universitat Jaume I, Cuatroochenta va crear a principis de 2016 el nou departament de Brand Games Studio, que explora les possibilitats dels videojocs i les experiències immersives en realitat virtual o realitat augmentada aplicades a marques i serveis per a connectar millor amb els seus públics. Dues importants companyies com ara l'energètica EDP i la cooperativa Eroski ja han utilitzat aquesta tecnologia amb èxit en fires i presentacions de producte.

La companyia castellonenca portarà a San Francisco com a principal aval els seus dos productes propis. D'una banda, 480interactive, eina amb la qual més de 20.000 usuaris i partners ja han publicat 40.000 apps sense necessitat de programar a tot el món, especialment a Llatinoamèrica, des que va eixir al mercat l'any 2013. I Sefici, una app per a gestionar incidències que s'està introduint amb molt bons resultats en la indústria, l'hostaleria o l'administració de finques, i que ja ha despertat l'interès dels inversors.

En el futur, Cuatroochenta pretén seguir creixent adaptant aquesta estratègia als diferents països on obri oficines: des del desenvolupament d’apps i solucions ad hoc fins a la implantació dels seus projectes propis, passant per aliances amb empreses locals i iniciatives formatives. Sempre amb l'objectiu final de posar les noves tecnologies al servei de les persones, creant aplicacions que faciliten la vida, pràctiques i eficients.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions