Alumnat de l’UJI visita Mascarell com a inici d’un projecte multidisciplinari de promoció de la localitat

05/10/2016 | SCP

Uns 150 alumnes dels Graus de Mestre Infantil, Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques i Història i Patrimoni de la Universitat Jaume I ha visitat la població emmurallada de Mascarell com a inici del projecte d’estudi multidisciplinari «Promocionant Mascarell» que es desenvoluparà durant el primer semestre dins del conveni signat entre la universitat pública de Castelló i l’Ajuntament de Nules.

L’estudiantat desenvoluparà com a treball, en diverses assignatures de cadascun dels graus, les accions que formaran part del projecte. En el Grau en Mestre Infantil dissenyaran una ruta per aquesta vila medieval per a l’alumnat d’infantil dels col·legis de Nules; en Periodisme i Publicitat i Relacions Públiques s’ocuparan del pla de comunicació i difusió del projecte, i en Història i Patrimoni s’encarregaran de proporcionar el contingut de les accions.

L’Ajuntament de Nules s’ocuparà de l’organització funcional del projecte, afavorint la realització de les activitats dissenyades, i la Universitat serà responsable de l’organització docent i administrativa. A més de les accions que es realitzen en la posada en marxa del projecte, com ara la visita lúdica i cultural de l’alumnat d’infantil, l’estudiantat universitari exposarà en el ple de l’ajuntament el projecte i debatrà amb els representants municipals les qüestions més rellevants.

D'altra banda, l’alumnat del Grau en Arquitectura Tècnica també realitzarà durant aquest curs un estudi arquitectònic d’algunes construccions de la població, amb la finalitat de conèixer les seues característiques. Aquesta acció, en què l’estudiantat analitza una construcció in situ, es desenvolupa des de l’any 2005, en l’última ocasió als masos del terme municipal de la Vall d’Alba.