Publicacions de l’UJI obté els premis de la Unió d'Editorials Universitàries a les millors monografies en Ciències de la Salut i en Ciències, Enginyeria i Arquitectura

20/09/2016 | SCP

Els XIX Premis Nacionals d'Edició Universitària, concedits per un jurat independent i de reconegut prestigi, han destacat dues de les obres editades per Publicacions de la Universitat Jaume I com les millors en la seua categoria entre les publicades per les universitats i centres de recerca espanyols durant 2015. Es tracta de Entrena’t les neurones, que ha sigut guardonada com la millor monografia en Ciències de la Salut, i Nuevas tecnologías, nuevas sensibilidades, millor monografia en Ciències, Enginyeria i Arquitectura.

El jurat ha premiat Entrena’t les neurones per «explicar de manera molt clara i didàctica, tant per a professionals com per a pacients, com es poden millorar o pal·liar els efectes negatius dels greus traumes mentals mitjançant elements de rehabilitació neurocognitiva». Pel que fa a Nuevas tecnologías, nuevas sensibilidades, el jurat ha valorat l’obra per «abordar un tema d’enorme actualitat, com és la relació entre el coneixement i les tecnologies, i la seua influència social en tots els nivells i en totes les cultures».

El jurat dels Premis UNE ha estat integrat per Víctor García de la Concha, director de l'Institut Cervantes; Vicent Climent, rector de la Universitat Jaume I en representació de CRUE Universitats Espanyoles (membre que s'ha absentat en aquelles candidatures en les quals optava la seua universitat); Manuel Rodríguez Rivero, crític literari; Manuel Toharia, divulgador científic; Nuria Azancot, cap de redacció del Cultural d'El Mundo; i Francisco Javier Rodríguez Marcos, responsable de Libros de Babelia d’El País.

Les 139 obres que han concorregut a la dinovena edició d'aquests guardons estan exposades al públic en la Llibreria del BOE (Trafalgar, 27. Madrid) del 12 de setembre al 15 d'octubre. Aquest és el quart any que l'UNE emprèn aquesta iniciativa amb la finalitat d'acostar la producció editorial universitària a la societat.