Espaitec participa en la conferència mundial de parcs científics a Moscou La cita anual de l'Associació IASP ha reunit a més d'1.500 persones de 65 països

22/09/2016 | SCP

El Parc Científic Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec) ha participat en la 33ª Conferència mundial de l'Associació Internacional de Parcs Científics i Àrees d'Innovació (IASP) que enguany ha tingut lloc a Moscou del 19 al 22 de setembre sota el lema "La Ment Global: unint comunitats d'innovació per a la internacionalització, la sostenibilitat i el creixement".

En la cita, que ha comptat amb més d'1.500 assistents de 65 països, Juan Antonio Bertolín, director d'innovació i projectes de Espaitec, ha presentat la comunicació «Micro-multinationals as drivers for a new trend of Science and Technology Parks: Hubs of Areas of Innovation» en la qual ha analitzat el model emergent de les micro-multinacionals i el seu paper com a motor d'ocupació, creixement i innovació gràcies a la flexibilitat i agilitat que ofereixen aquest tipus d'empreses a causa de la seua reduïda grandària. Així, l'estudi presentat per Bertolín, desenvolupat conjuntament amb Francisco Negre, director general d’Espaitec, i David Cabedo, director acadèmic del parc, estableix la necessitat de replantejar les estratègies dels parcs científics i els serveis que ofereixen per a donar resposta a aquest nou model.

Així mateix, també s'ha presentat, en col·laboració amb Marcio Machado, del parc ULBRAtech a Brasil, la comunicació «Skills to evaluate startups maturity in Science Parks -a case study of co-creation between Brazil and Spain». El treball planteja un model estructurat en diferents fases que permet avaluar el grau de maduresa de les startups, un esquema que Machado ha estat validant i desenvolupant també amb les empreses d’Espaitec durant una estada com a investigador de postgrau en el parc de l’UJI.

D'altra banda, els representants d’Espaitec en el congrés també s'han reunit amb entitats i parcs d'Argentina, Colòmbia, Iran, Canadà, Estats Units i Regne Unit amb la finalitat d'establir possibles vies de col·laboració.

Aquesta edició de la conferència ha tingut com a parc amfitrion a Skolkovo Technopark, conjuntament amb el parc científic de la Moscow State University i Technopark Strogino, i ha comptat amb el suport del govern de la ciutat de Moscou. Technopark és part de la Fundació Skolkovo, una organització sense ànim de lucre fundada pel govern rus amb l'objectiu d'accelerar la transformació de Rússia a partir d'un ús intensiu de recursos en una economia basada en la innovació.

IASP és una xarxa mundial de parcs científics i àrees d'innovació amb 385 membres en 72 països que té com a objectiu connectar als professionals que gestionen els parcs de la ciència, la tecnologia i la recerca i altres àrees d'innovació de tot el món proporcionant serveis que impulsen el creixement i l'eficàcia dels membres.