20/09/2016 | SCP

L'empresa FACSA obri del 19 de setembre al 7 d'octubre de 2016 el termini de presentació de sol·licituds de les beques FACSA, unes beques que naixen amb el propòsit d'ajudar els estudiants de Castelló amb la seua formació universitària, contribuint amb un màxim de 1.000 euros per al pagament de la matrícula de graus per al curs acadèmic 2016/2017 a la Universitat Jaume I. La web de FACSA i la web de l’UJI posen a la disposició del públic per a la seua descàrrega tant les bases de la convocatòria com l'imprès de sol·licitud, que ha de ser presentat físicament juntament amb la documentació addicional requerida.

Aquestes beques naixen, amb un any de durada i 22.000 euros de pressupost per al present curs acadèmic, de la mà de FACSA i de l’UJI amb el suport de l'Ajuntament de Castelló i es llancen gràcies a la col·laboració amb el Vicerectorat d'Estudis, Ocupació i Innovació Educativa i la Fundació General de l’UJI.

El principal propòsit d'aquesta iniciativa és impulsar la formació de l’estudiantat de l’UJI contribuint al pagament de la matrícula de grau d'aquells alumnes universitaris de Castelló que puguen tenir dificultats per a abonar les taxes universitàries vigents.

Les bases de la convocatòria estableixen 10 beques per a l’estudiantat que es matricula per primera vegada en un curs de grau de l’UJI i la resta per a persones matriculades de segon curs i posteriors.

Criteris acadèmics i econòmics

La comissió avaluadora analitzarà cada cas de manera individual, si bé les bases de les beques FACSA estableixen que els criteris econòmics i acadèmics computaran al 50% sobre la puntuació màxima final.

Els principals requisits que estableix la convocatòria per a poder optar a la beca són almenys un any d'empadronament a Castelló de la Plana, no posseir cap altra titulació universitària de grau, màster o equivalents i haver superat almenys el 80% dels crèdits matriculats en el curs 2015/2016 per a alumnes de segon any en endavant.