22/07/2016 | SCP

Les alumnes del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Jaume I Marta Taboada Campos i Marta Arranz Peña han sigut seleccionades juntament amb altres 27 estudiants de tot Espanya pel club de creatius «c de c» per a participar en el Tour d'Agències 2016 i passaran a formar part de «La cantera c de c». Els participants en el certamen «Versus» convocat pel club de creatius  havien de desenvolupar una campanya per a Communities for Development que ajudara a recaptar fons per a crear un projecte que millore la higiene femenina en zones rurals d'Uganda. La prova, per a la qual disposaven de deu dies, consistia a realitzar una idea de campanya de comunicació digital i presentar un panell i un vídeo explicant de forma sintètica i visual la idea.

El jurat d'aquesta edició va estar format per 25 professionals del camp de la publicitat que van haver de realitzar una selecció entre els 92 treballs presentats. Els seleccionats en aquesta competició nacional tenen com a premi l'accés gratuït al «Tour c de c», un programa que el club de creatius realitza des de 2001 i que ofereix una oportunitat única als joves per a desenvolupar el seu talent creatiu en algunes de les agències de publicitat més prestigioses.

Els guanyadors i guanyadores, que passen a formar part de «La cantera c de c», disposaran d'un equip de directors creatius als quals podran consultar dubtes durant la durada del circuit i, el més important, una vegada acabe el periple que es proposa per les sis agències, podran ajudar-los per tal que aquests treballs que han anat realitzant puguen formar part del seu portfolio. Aquests joves, a més, podran treballar amb els entrenadors de cara a la seua participació en l'Anuari i la posterior participació en el proper Hack que se celebre el 2017 a Sant Sebastià.

El «Tour c de c» començarà el pròxim mes de setembre amb la visita dels seleccionats a les agències. Cada alumne passa per sis agències de Madrid o Barcelona, on haurà d'exposar un treball creatiu. Aquesta rotació els permetrà confeccionar una carpeta de treball en col·laboració amb els principals creatius d'Espanya i triar, segons l'ordre de puntuació obtingut, l'agència on volen realitzar els dos mesos d'entrenament.

En aquesta edició de Versus han sigut onze les universitats i quatre les escoles que han aconseguit que un o més dels seus alumnes estiguen entre els guanyadors. Quant a les agencies participants, en l'edició de 2016 hi ha &Rosàs, China, Evil Love, FCB Spain, Herráizsoto&Co, JWT Barcelona, La Despensa, Lola MullenLowe, McCann, RK, Social Noise i Sra. Rushmore, entre altres.