L’empresa FACSA dotarà l’UJI de beques de grau per a l’alumnat de Castelló de la Plana

07/09/2016 | SCP

•  beques-facsa Conveni_FACSA_16DLL08_in

FOTO: Damián Llorens

L’empresa FACSA i la Universitat Jaume I de Castelló han signat un conveni de col·laboració per la creació de les «Beques FACSA per l’estudiantat de l’UJI resident a Castelló de la Plana», unes ajudes que l’empresa convocarà al setembre per la realització d’estudis de grau en el curs 2016/2017 adreçades a l’alumnat de l’UJI que resideix a la capital de la Plana.

En l’acte ha participat el rector de la universitat pública de Castelló, Vicent Climent; el president de l’empresa FACSA, Enrique Gimeno; l’alcaldessa de la capital castellonenca, Amparo Marco; la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García, i el cap del Servei d’Aigües Potables de FACSA, Manuel Breva.

El president de FACSA, Enrique Gimeno, ha mostrat el seu interès per augmentar el compromís amb l’entorn més pròxim, amb la ciutat de Castelló, i una de les maneres és donant possibilitats d’estudiar als residents de la capital castellonenca que tinguen alguna dificultat econòmica, ja que «la cultura i educació és el futur». Gimeno s’ha mostrat molt content per aquest nou conveni amb l’UJI, amb el suport de l’Ajuntament de Castelló, que espera que continue al llarg dels anys, perquè «les beques FACSA siguen una inversió que ajuden a la gent a realitzar-se, a tenir qualitat de vida i a prosperar».

El rector de l’UJI, Vicent Climent, s’ha mostrat satisfet per la firma d’un conveni que «facilitarà l’accés a la universitat de l’estudiantat resident a Castelló de la Plana» i ha recordat l’estreta col·laboració que l’UJI manté amb aquesta empresa «des de la creació de la Càtedra FACSA d’Innovació en el Cicle Integral de l’Aigua que patrocina i des d’on es realitza una excel·lent tasca en la difusió, investigació i formació en tractament d’aigües i sostenibilitat». Climent ha indicat que aquest nou conveni permet estendre la col·laboració FACSA-UJI al col·lectiu de l’estudiantat al concedir beques de grau per l’alumnat de la capital «en una època de dificultats econòmiques per a les famílies i de taxes més costoses».  A més, ha agraït també la implicació de l’Ajuntament de Castelló de la Plana amb els universitaris i residents a la ciutat.

Per últim, l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, també s’ha mostrat molt satisfeta per la convocatòria de les beques que premien els millors expedients però que també tenen en compte els criteris socials «en una època de dificultats com l’actual en què moltes famílies ho estan passant malament i això pot impedir que els nostres joves estudien a la universitat».

FACSA dotarà amb 22.000 euros la convocatòria de beques en l’edició de 2016. L’ajuda es destinarà a satisfer totalment o parcialment la matrícula, en funció de criteris econòmics, resultats acadèmics i crèdits matriculats, i es reservarà una quantitat específica per a l’estudiant de nou ingrés a la universitat. Els requisits per a optar a les ajudes serà estar matriculat en un grau de l’UJI i ser resident de la capital. Les ajudes es concediran en funció de criteris acadèmics que s’inclouran en la convocatòria que es publicarà al mes de setembre.

FACSA manté una estreta relació amb l’àmbit universitari: en el seu ADN es troba la participació i millora de les activitats de la societat que l'envolta. La millora contínua és un dels pilars de l’èxit empresarial de FACSA, i la formació és la base sobre la qual es projecta. Per això, l’entitat aposta per consolidar la seua relació amb la comunitat universitària. De fet, des de fa més d’una dècada, la firma manté una estreta relació amb l’UJI, participant en programes de pràctiques formatives, en projectes de fi de grau i en projectes conjunts com és la creació de la Càtedra FACSA del Cicle Integral de l’Aigua de l’UJI.

Imatges de l'acte