L’UJI consolida la seua oferta amb una preinscripció en què cobreix al 100% vint-i-cinc dels seus graus L’ESTCE incrementa en un 2,86% el nombre de places sol·licitades en la preinscripció

18/07/2016 | SCP

La Universitat Jaume I consolida la seua oferta de graus després de cobrir al 100% les places ofertades en 25 dels seus graus per al pròxim curs acadèmic una vegada finalitzada l’única convocatòria de preinscripció en les titulacions oficials i cobreix provisionalment el 96,07% del total de places de graus que oferta la universitat pública de Castelló, aproximadament un punt més que l’any passat. La vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, ha mostrat la seua satisfacció amb aquests resultats de la preinscripció ja que «un any més millorem l’ocupació de places el que evidencia que la nostra oferta és una oferta consolidada i l’UJI es perfila com una opció atractiva per al nou estudiantat de grau».

Enguany, cal destacar que el nombre de sol·lituds per estudiar a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals ha incrementat en un 2,86% respecte l’any passat aconseguint un percentatge d’ocupació del 93,90%. «Estem molt satisfets d’aquest increment que demostra un major interès per les vocacions científico-tècniques, en part com a resultat del treball realitzat per la Universitat en els últims anys en aquest àmbit» ha subratllat la vicerectora.

Respecte als graus més demandats i amb major llista d’espera continuen sent els graus de l’àmbit de Ciències de la Salut, amb Medicina un any més com a titulació més demandada, seguida d’Infermeria. En la resta de centres, els graus més sol·licitats han sigut el grau en Criminologia i Seguretat i el grau en Dret en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques; en la Facultat de Ciències Humanes i Socials, el graus en Mestre d’Educació Primària i Mestre d’Educació Infantil. A l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals el grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs i el grau en Enginyeria Informàtica. En especial s’observa un increment en la demanda respecte al curs passat del Grau en Química, en Enginyeria Química i el Grau en Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural.

Quant a la nota de tall, en línies generals la tendència ha sigut un increment respecte el curs anterior en la majoria de les titulacions de l’UJI. La nota més alta ha sigut un any més al grau en Medicina, nota que s’ha incrementat considerablement i que passa d’un 12,574 a un 12,754. A la FCHS, el grau en Traducció i Interpretació amb un 10,562; mentre a l’ESTCE  la nota de tall més elevada és la del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs amb un 9,436, i a la FCJE, la del grau en Criminologia i Seguretat amb un 8,460.

Cal recordar que els estudiants que es matriculen en la Universitat Jaume I comptaran amb facilitats per a efectuar el pagament de l’import de la seua matrícula, com ara el fraccionament en set terminis o les convocatòries pròpies de l’UJI d’ajudes per a la matrícula.

Les reclamacions als resultats de preinscripció es podran realitzar els dies 18, 19 i 20 de juliol, mentre que l’alumnat admès formalitzarà la matrícula del 19 al 22 de juliol segons dia i hora assignats. El 25 de juliol es realitzarà el recompte de vacants i els dies 26 i 27 la matrícula no presencial de vacants.