05/07/2016 | SCP

•  inici-campus-cientifics Camus_Cientifics_16DLL31_in

Alumnes en una de les pràctiques de la primera setmana del campus científic. | FOTO: Damián Llorens

Els primers 30 participants en el Campus Científic que organitza per primera vegada la Universitat Jaume I dins d'un projecte d'àmbit nacional per a la promoció de les vocacions científiques, es troben ja investigant en els laboratoris i tallers de l'UJI. Eficiència energètica, física, química, biologia, matemàtica i informàtica seran les àrees que abordaran en funció del projecte que hagen triat entre els quatre organitzats per l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals i el Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa. Tant la vicerectora d'aquesta àrea, Pilar García Agustín, com el director de l'Escola, Ximo Gual, han donat la benvinguda als i les joves, animant-los al fet que gaudisquen de l'experiència de la ciència, aprenguen i s'enriquisquen a nivell personal.

Els diversos programes es desenvoluparan de manera simultània al llarg de la setmana, de manera que els joves combinen les activitats investigadores, plantejades d'una forma divulgativa, amb altres culturals i d'oci. El divendres tancaran la participació amb un congrés en el qual exposaran a través de pòsters els projectes en els quals han treballat. Les colònies acostaran així l'activitat investigadora als i les joves, destacant en aquest sentit la vicerectora la importància de traslladar a la societat «com la ciència està present en els processos de la nostra vida, sense la ciència no hi ha progrés», ha recordat García Agustín, reivindicant la necessitat d'apostar per l’R+D+i.

En total seran 120 els estudiants de 4º d'ESO i primer de Batxillerat de tot Espanya que participen en el Campus Científics de l’UJI al llarg de les quatre setmanes de juliol. Els Campus Científics tenen com a objectiu transmetre com la ciència i l'activitat investigadora facilita o dóna resposta a qüestions quotidianes. Aquesta activitat és una iniciativa organitzada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, el Ministeri d'Economia i Competitivitat i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i compta amb el patrocini de l’Obra Social «la Caixa».

Vídeo Campus Científics d'Estiu