Amos Paran insta als docents a utilitzar de forma creativa i divertida la literatura a les aules de llengua El professor del University College London obre el curs d'estiu de la UJI sobre les implicacions pedagògiques de la literatura

02/08/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El professor de l'Institut d'Educació UCL de la University College London Amos Paran ha estat l'encarregat d'obrir el curs d'estiu de la Universitat Jaume I «Children's and Young Adults' Literature and their pedagogical implications» amb una conferència en la qual ha abordat algunes de les metodologies més apropiades per a l'ús de la literatura a les classes de llengua. El treball en equip, la creativitat, l'aprenentatge pràctic a través d'activitats i la implicació han estat algunes de les claus de les diferents activitats plantejades pel professor i en la qual han tingut l'oportunitat de treballar els assistents al curs que ha estat inaugurat per la vicerectora d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme de l’UJI, Inmaculada Fortanet.

Entre les tasques proposades pel professor adjunt d'Ensenyament de Segona Llengua per fomentar tant l'aprenentatge de llengües com l'interès i el pensament literari es troben activitats de caràcter pràctic com treballar en parelles o equips per crear l'última línia d'un poema, emplenar les paraules perdudes d'un text, reorganitzar les línies d'un text o d'un poema o imaginar qui és el narrador d'un fragment literari. Durant la seva intervenció, Amos Paran ha proposat altres activitats que fomentin la literatura des de l'art com utilitzar una pintura com a inspiració per a un poema o per predir què passarà a partir d'aquesta escena. La lectura coral en grup o la selecció per part dels propis alumnes del text sobre el qual volen treballar a partir de diverses propostes són unes altres de les accions proposades pel professor, qui ha conclòs assenyalant que finalment cada docent ha d'escollir les metodologies que consideri més adequades per utilitzar la literatura a l'aula.

El curs d'estiu coordinat per Elena Ortells del Departament d'Estudis Anglesos es realitza durant els dies 11 i 12 de juliol a l’UJI, comptant amb la participació de destacats especialistes que ofereixen exemples de la rellevància de la lectura per al desenvolupament cognitiu, social i emocional dels nens i adolescents amb l'objectiu principal d'explotar la lectura en l'àmbit educatiu, així com en l'aprenentatge d'idiomes.

Vídeo complet en diferents formats

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions