La Jornada sobre Programes de Mobilitat Internacional destaca l’UJI com a referent en aquest àmbit

27/06/2016 | SCP

•  pla-practiques-internacionals Practiques_Internacionals_16DLL29_in

Inauguració de la Jornada sobre Programes de Mobilitat Internacional. | FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I es consolida com a referent en mobilitat internacional gràcies als seus programes d'ocupació i pràctiques, tal com ha assenyalat la vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, durant la inauguració de la Jornada sobre Programes de Mobilitat Internacional a l’UJI. García Agustín ha destacat que l’UJI continua desenvolupant la seua aposta per a proporcionar un valor afegit a la formació dels seus titulats i titulades, i per a millorar les seues possibilitats d'accés al mercat laboral internacional. «Som pràcticament l'única universitat d'Espanya que ofereix tant pràctiques nacionals com internacionals a tots els seus estudiants», ha afegit la vicerectora.

Pilar García Agustín ha assenyalat que «l’UJI està convençuda que la mobilitat internacional a través de pràctiques augmenta l'ocupabilitat entre els nostres titulats», i ha explicat les noves iniciatives que s'han llançat des de l’UJI, com ara «el pla UJI Emprén, que integra el programa University Junior International Enterpreneurs, i que combina la mobilitat, el talent i l’emprenedoria», accions amb les quals la Universitat Jaume I es converteix en un referent en mobilitat internacional.

Durant el curs passat, 73 estudiants i titulats van realitzar una pràctica a l'estranger, principalment a través del programa Erasmus+ pràctiques, UJIE, o pràctiques solidàries en països empobrits, i durant aquest curs s'estima, a l'espera de tancar dades, que siguen més de 90 els estudiants i titulats que han realitzat pràctiques a través d'aquests programes.

D'altra banda, Pilar García ha recordat que «l'equip rectoral continua apostant per tots aquests programes des de l'any 2002 i, a més, opta pel foment de l'ocupabilitat de les persones amb discapacitat o necessitats educatives especials, atorgant una baremació i finançament addicional per a les seues pràctiques».

La Jornada sobre Programes de Mobilitat Internacional a l’UJI està organitzada per l'Oficina d'Inserció Professional i Estada en Pràctiques (OIPEP) dins del seu VII Pla de Formació per a les Pràctiques Internacionals 2016/2017. La finalitat d'aquest pla és oferir a l'estudiantat estratègies i eines per a l'ocupació i les pràctiques internacionals, així com donar a conèixer els diferents programes.

La inauguració ha comptat amb la presència de Pilar García Agustín, vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa; Vicente Campos, director del Conservatori Superior de Música Salvador Seguí de Castelló; i Maribel Beas, responsable de l'OIPEP de la Universitat Jaume I.

Fotografies