22/06/2016 | SCP

•  museu-ciencies Grado_Publicidad_16DLL16

Les estudiantes de l'equip El Pisito. | FOTO: Damián Llorens

Les estudiants Laura Albiol, Laura Jiménez, Paula Lozano i Yasmina Zarcos de tercer curs del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Jaume I de Castelló participaran en la pròxima campanya de la Ciutat de les Arts i les Ciències per a donar publicitat a l'exposició sobre Nikola Tesla que acull el Museu de les Ciències Príncep Felip. Les seues idees seran considerades pels responsables de màrqueting del complex cultural, després de guanyar el concurs organitzat per la Ciutat de les Arts i les Ciències en col·laboració amb l’UJI.

Les estudiants guanyadores han proposat una original acció per a complementar el «Cap de setmana de Tesla», previst el pròxim 9 i 10 de juliol amb motiu del 160 aniversari del naixement del científic i que organitza el Museu de les Ciències amb visites guiades gratuïtes a l'exposició. Durant aqueix cap de setmana, els visitants seran sorpresos per grans lones amb preguntes i curiositats sobre Nikola Tesla que els animen a visitar el Museu, on trobaran les respostes. Entre totes les propostes presentades pels estudiants, el treball d'«El pisito» és el que millor compleix l'objectiu de divulgació científica que es plantejava.

L'aula magna de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I va acollir recentment un acte en el qual els tres equips finalistes van defensar les seues respectives campanyes davant el director general de la Ciutat de les Arts i les Ciències, Enrique Vidal. El responsable del complex ha agraït a l'UJI «l'interès formatiu de l'equip docent de la universitat de Castelló amb casos reals per a motivar l'alumnat i introduir-lo en la realitat professional», al mateix temps que ha valorat «el gran interès mostrat pels alumnes, que han presentat campanyes amb un alt nivell de qualitat i creativitat».

La col·laboració entre la Ciutat de les Arts i les Ciències i l’UJI establia que durant el segon semestre d'aquest curs l'alumnat de l'assignatura ideara una campanya de publicitat real. Per a fer-ho, responsables de màrqueting de CACSA van facilitar a l'alumnat un brífing a partir del qual els estudiants han abordat les diferents fases (recerca, diagnòstic, disseny de l'estratègia i accions de comunicació) d'acord amb les necessitats reals de comunicació de la marca.