El Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament de l’UJI participa en l'elaboració d'una estratègia de millora de l'educació per al desenvolupament a la Comunitat Valenciana

07/06/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

L'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local de què forma part la Universitat Jaume I ha participat, a través del Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament (MCAD_UJI), en els tallers organitzats per la Direcció General de Cooperació de la Generalitat Valenciana amb l'objectiu d'impulsar l'Estratègia d'Educació per al Desenvolupament en l'Àmbit Formal de la Comunitat Valenciana.

En l'àmbit de l'administració, la Generalitat Valenciana ha augmentat els recursos financers de la cooperació i ha posicionat l'educació per al desenvolupament com una de les prioritats que ha d'anar alineada amb les noves qüestions de l'Agenda del Desenvolupament relacionades amb els Objectius del Mil·lenni. Pel que fa als centres i ONG, hi ha un creixent nombre d'activitats d'educació per al desenvolupament, s'han incorporat noves temàtiques que atenen problemàtiques actuals, i cada vegada més es treballa en xarxa per a ampliar l'impacte de les accions que es duen a terme.

Segons assenyalen des del MCAD_UJI, aquests avanços, no obstant l'anterior, no han anat acompanyats de diagnòstics o avaluacions que permeten conèixer amb més detall què és el que està funcionant i per què, i quines són les accions que haurien de modificar-se o reorientar-se d'una altra manera. Hi ha escasses propostes per a l'avaluació i mesurament de les accions d'educació per al desenvolupament, entesa com un procés integral, des de l'inici de l'activitat fins a la seua finalització. La falta d'anàlisi condueix a una incertesa sobre quins són els actors implicats, quines línies de treball s'estan desenvolupant, com estan funcionant les metodologies dels programes d’EpD, quin és l'impacte en les persones destinatàries o sobre si els materials que s'elaboren resulten útils i fan aportacions rellevants a l'àmbit educatiu.

Per a afrontar aquestes incerteses, l'estratègia impulsada per la Direcció General i en la qual participa l’UJI pretén ser un punt d'inici, un diagnòstic que pren de partida l'educació formal per a facilitar l'articulació entre els diversos actors i oferir una anàlisi conjunta sobre el punt on es troba la Comunitat Valenciana, cap a on es dirigeixen les accions i les línies de treball, i com s'avaluaran i reorientaran en els anys successius.

El pròxim taller es realitzarà el 6 de juliol a Vila-real, al Centre d'Educació Ambiental (CEA) El Termet.

Més informació   

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions