La Universitat Jaume I assisteix a la fira internacional d’universitats NAFSA als EUA L’UJI reforça les relaciones i les acciones d’intercanvi amb universitats de tot el món

07/06/2016 | SCP

•  fira-eua FiraEEUU

Inmaculada Fortanet i Berta Durán en la fira NAFSA.

La Universitat Jaume I ha participat en la fira i congrés de NAFSA, l'associació d’educació internacional que convoca cada any més de 10.000 persones de tot el món en una ciutat nord-americana, celebrada del 30 de maig al 3 de juny a Denver, Colorado (EUA). La universitat de Castelló ha estat representada per la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, i per la tècnica de l’Oficina de Relacions Internacionals encarregada de les relacions amb Àsia, Amèrica i Oceania, Berta Durán.

En aquesta fira les representants de l’UJI han mantingut reunions amb més de 40 universitats. Algunes d’aquestes ja són sòcies, i en les reunions s’ha avaluat el desenvolupament del conveni i la manera d’incentivar i millorar les relacions, com per exemple, amb la Universitat Sookmyung a Corea, la Universitat de Kanagawa al Japó, la Universitat Estatal de Connecticut Meridional als EUA, Universitat La Trobe a Austràlia o la Universitat de Roehampton al Regne Unit. Amb altres universitats s’ha establit contacte per primera vegada. Aquest és el cas de la Universitat de Manitoba i la Universitat Algoma al Canadà, la Universitat Ben-Gurion a Israel, la Universitat de Texas at Tyler i la Universitat William Patterson als EUA, la Universitat de Tecnologia d'Auckland a Nova Zelanda, o la Universitat de Direcció i Administració d'Empreses de Singapur. Per últim, amb algunes universitats es van acabar de concretat les activitats de col·laboració i està previst signar el conveni en els pròxims mesos. Entre aquestes universitats hi ha la Universitat de Piura i la Universitat Peruana de Ciències al Perú.

Els resultats que s’esperen aconseguir a partir d’aquesta fira són un major nombre d’intercanvis, principalment d’estudiants de grau, però també de màster i de doctorat, i de personal docent i investigador (PDI) i personal d’administració i serveis (PAS). També s’espera que aquestes reunions tinguen com a resultat més experiències d’estades curtes d’estudiants estrangers a l’UJI, així com de l’estudiantat de la Jaume I en altres universitats. Una de les tendències que s'hi ha observat és el desenvolupament d’accions d’internacionalització a casa. Entre aquestes accions destaquen els intercanvis virtuals, és a dir, quan l’estudiantat es matricula d’assignatures de l’altra universitat i les cursa en línia; la col·laboració docent internacional, en què l’estudiantat de dues universitats en països diferents ha de relacionar-se en línia per tal de realitzar activitats docents, i els projectes globals en què es combina la col·laboració en línia i les estades curtes d’un grup d’estudiants en la universitat estrangera per tal de portar a terme una missió d’aprenentatge que repercutirà, en tornar, en el desenvolupament de l’assignatura en la seua universitat d’origen.