L’UJI participa en un sistema d'intercanvi científic de llibres digitals promogut per l’UNE

09/06/2016 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló participa en un sistema d'intercanvi científic dels llibres de les editorials universitàries i científiques que formen part de la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE). El projecte, iniciat fa dos anys, en què treballen biblioteques, editorials i agregadors de continguts, ha sigut presentat aquesta setmana en el marc de les VI Jornades i Taller de Formació sobre Llibre Electrònic organitzades per l'UNE i l'Editorial CSIC.

José Antonio Merlo, director del Servei de Biblioteques de la Universitat de Salamanca, i Belén Recio, directora de Publicacions de la Universitat Pontifícia Comillas, han explicat aquesta iniciativa que permetrà l'accés de l’estudiantat, professorat i personal investigador d'una universitat als llibres electrònics científics publicats per la resta, posant en marxa un sistema d'intercanvi científic amb 6.000 llibres digitals.

El procés d'intercanvi es realitzarà a partir d’Unebook, plataforma de venda del llibre universitari espanyol creada per l’UNE el 2014, i que disposa del fons digital publicat per 68 universitats i centres de recerca. Aquesta cooperació comporta avantatges tant per a les universitats com per a l’estudiantat. Les universitats es beneficien d'un estalvi econòmic, de la difusió de la producció científica i d'un increment dels seus recursos d'informació, i l'estudiantat de l'accés a un major volum d'informació per a la seua formació.