13/06/2016 | SCP

•  cloenda-visites _MG_8971in

Lliurament dels premis del programa de visites. | FOTO: Àlex Pérez

El programa de visites a la Universitat Jaume I celebra aquest curs 25 anys apropant la societat al campus castellonenc. La vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa de l’UJI, Pilar García Agustín, ha presidit l’acte de cloenda del programa de visites del 25 aniversari en què han participat un total de 1.715 escolars de 43 centres educatius, mantenint un increment continuat respecte a anys anteriors. Durant l’acte s’ha fet lliurament dels premis de dibuix realitzats entre l’estudiantat visitant i s’ha atorgat un diploma de reconeixement a una vintena de departaments, instituts, grups d’investigació, facultats i serveis que han col·laborat en l’organització de les visites.

La responsable del Programa d'Atenció a la Diversitat, Olga Carbó, ha obert l’acte amb la presentació de la memòria del programa de visites en què han participat, a més d’escolars, altres grups interessats a conèixer l’UJI, com ara estudiants d’altres universitats espanyoles i estrangeres, erasmus, grups de professorat visitant i assistents a jornades i congressos, entre altres.

La vicerectora ha destacat la importància del programa de visites per a obrir la universitat i estretir els llaços amb el teixit social, cultural i empresarial. En aquest sentit, García Agustín ha ressaltat la posada en marxa com a novetat en el present curs del programa de visites per a empreses i institucions, una iniciativa que ha rebut una valoració de 4,5 sobre 5 per part de les 22 persones que han participat pertanyents a onze entitats.

David Cabedo, director acadèmic del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial (Espaitec), ha sigut l’encarregat de valorar aquesta iniciativa que ha permès donar a conèixer al teixit empresarial el treball en investigació que es fa al campus i que de vegades resulta més desconegut. «És molt interessant que les empreses coneguen el que es fa a la Universitat i que poden trobar ací solucions a molts dels seus problemes, i també per als investigadors és clau conèixer les necessitats d’empreses i institucions per a poder ajudar-les», ha destacat.

L’acte ha comptat, a més, amb la intervenció del catedràtic d’universitat Juan Carda, que ha valorat les visites per part dels centres educatius, una acció que considera molt positiva amb vista a fomentar la inquietud per cursar estudis superiors «tant en l’àmbit de les ciències com en el de les humanitats, contribuint així a formar ciutadans més crítics i, per tant, més lliures». Carda també ha destacat el potencial de les visites per a fomentar les vocacions científiques, l’interès per la investigació i la constatació que la ciència és fonamental per a millorar la societat.

En l’apartat de lliuraments, la vicerectora ha atorgat un joc de material escolar a les tres guanyadores del concurs de pintura, que en aquesta edició han sigut Lidón Mingol Herran i Lia Ruiz Gallardo, les dues del CEIP Bernat Artola de Castelló, i Kawtar Rabhi del CEIP Errando Vilar d'Almassora. A més, s’han concedits diplomes de reconeixement a 17 departaments, serveis i organismes d’investigació de la universitat que han col·laborat en les visites.