Els tallers i mostres científiques de l’UJI animen la #PrimaveraEducativa a València

18/05/2016 | SCP

La Universitat Jaume I ha participat els dies 13,14 i 15 de maig de 2016 en la #PrimaveraEducativa, una trobada organitzada per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport a l’antic llit del riu Túria amb l’objectiu de donar visibilitat als projectes educatius innovadors que es duen a terme als centres de la Comunitat Valenciana, sota el lema «Un riu d'educació valenciana».

Amb aquest motiu, la universitat pública de Castelló ha comptat amb vàries carpes, situades a l’altura del Pont de Calatrava, en les quals es van instal·lar 11 tallers científics per a què les persones visitants pugueren interactuar amb l’equipament i els productes relacionats amb els estudis que s’ofereixen en aquest centre educatiu.

A més a més, durant els tres dies es van poder visitar a la carpa diverses mostres científiques relacionades amb els estudis de l’UJI com ara videojocs, robots, globus terraqüi, fotografia matemàtica o enginyeria. L’espai universitari castellonenc va comptar també amb material promocional de l’oferta de graus, màsters i doctorats, així com material del seu XXV aniversari.

Fira dels Idiomes

El Servei de Llengües i Terminologia, amb l’Àrea de Formació al capdavant, ha participat en la Fira dels Idiomes que ha tingut lloc al Museu del Carme de València en el marc de la #PrimaveraEducativa.

Organitzada per la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, l’objectiu de la Fira ha estat mostrar el que les diferents institucions i entitats vinculades a les llengües estan fent (publicacions, materials, activitats, etc.) per a fomentar i difondre les llengües. L’activitat s’ha emmarcat dins un programa que també ha inclòs el congrés L’aposta pel multilingüisme. 15 anys de Marc Europeu Comú i Portfolio Europeu de les Llengües i el I Seminari de Direccions Generals de Política Lingüística, entre altres activitats.

La presència de l’SLT a la fira s’ha centrat a informar sobre l’oferta formativa del Servei: cursos d’idiomes, certificats i proves de nivell, recursos lingüístics per a l’aprenentatge i grups de conversa, etcètera, difondre el paper com a servei d’assessorament lingüístic per a la redacció i revisió de textos institucionals en valencià, anglès i espanyol i el foment de l’ús del valencià a l'entorn universitari.