L’UJI distingeix el catedràtic Juan Bautista Carda com a ambaixador honorífic dins del programa «Ambaixadors i ambaixadores de la Universitat Jaume I» El programa, que compleix quatre anys, ha nomenat 230 ambaixadors internacionals i 70 nacionals

18/05/2016 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat l’acte de reconeixement als participants en el programa «Ambaixadors i ambaixadores de la Universitat Jaume I», que enguany compleix quatre anys i que té com a objectiu la promoció de la Universitat, tant en l’àmbit nacional com en l'internacional, a través de representants de la mateixa institució.

L’acte ha comptat amb la presència del rector de l’UJI, Vicent Climent; la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet; la vicerectora d’Estudiants, ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; el president del Consell Social, José Luis Breva, i el cap de Comunicació i Relacions Institucionals de BP Oil Espanya, Juan Carlos Navarro. S'hi ha fet entrega dels diplomes als ambaixadors i ambaixadores i s’ha lliurat la distinció d'ambaixador honorífic al catedràtic de Química Inorgànica Juan Bautista Carda per la seua tasca traslladant l’esperit de l’UJI en totes les seues accions, estades i visites com a professor i investigador i per servir d’enllaç clau per a ampliar relacions en l’àmbit internacional.

Vicent Climent ha agraït el paper fonamental dels ambaixadors i ambaixadores per a la projecció de l’UJI, tant en l’entorn d’influència com arreu del món. Així mateix, ha afegit que aquest programa no sols dóna a conèixer la institució de forma personalitzada a través d’aquells que la coneixen, sinó que també apropa a la societat els valors de l’UJI sobre la importància de la formació, el coneixement i la investigació.

D’altra banda, el rector ha destacat la plena confiança del professor Carda en el projecte de creació de la Universitat de Castelló des dels inicis, «una confiança que ha sabut transformar en disponibilitat, sentit institucional, esforç i bonhomia», ha afirmat. També ha destacat l’excel·lent trajectòria acadèmica i humilitat personal del catedràtic, que «ha estat sempre per la universitat i ha sabut identificar oportunitats i col·laboracions, així com projectar una imatge positiva de la institució».

Per la seua part, Carda ha agraït amb molta emoció el nomenament com a ambaixador honorífic fent un repàs de les nombroses visites i relacions institucionals que ha mantingut des de la creació de l’UJI amb més d’una vintena d’universitats i empreses de tot el món. Així mateix, ha destacat que també ha sigut responsable d’estades de més de 40 professors i investigadors estrangers i tutor de més de 50 estudiants a través de programes de mobilitat. «Viatjar i poder divulgar la nostra universitat m’ha donat molta satisfacció per l’enriquiment cultural i personal però, especialment, per l’oportunitat que m’ha brindat de trobar gent amb un gran cor i fer amistats que encara perduren avui», ha assenyalat.

A més, el catedràtic ha volgut fer menció de la gran transcendència que ha suposat per a ell la creació de la Càtedra d’Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real», de la qual és director, que li ha permès fer divulgació de la ciència i la ceràmica i que també ha propiciat la creació de la Seu de la Plana, dins del programa Campus Obert.

En l’acte també s’han presentat algunes dades sobre el programa. En l’àrea internacional, l’UJI té un total de 230 ambaixadors repartits en 43 països. Per col·lectius, el personal docent i investigador és el que té més ambaixadors amb 110 ixents,13 entrants i un professor jubilat, mentre que el personal d’administració i serveis té 23 ixents i 4 entrants. Pel que fa a la participació de l’estudiantat, aquesta ascendeix a 31 en la modalitat ixent i 19 en l’entrant. Finalment, un total de 29 antics alumnes són ambaixadors internacionals.

En l’àmbit nacional, el programa té 70 ambaixadors amb una participació d’un 7% per part del PDI i un 93% de l’estudiantat. Aquests ambaixadors exerceixen la seua labor en set províncies d’interès geogràfic per a la Universitat Jaume I, concretament la Comunitat Valenciana, Albacete, Tarragona, Múrcia i Conca.

El programa «Ambaixadors i ambaixadores de la Universitat Jaume I», que té el patrocini de BP Oil Espanya, es va posar en marxa al març de 2012 com un programa dedicat a la promoció de la Universitat i la seua oferta formativa en els àmbits universitaris internacionals i centres d’educació secundària nacionals a través de representants de la mateixa institució: estudiants, professors, personal d’administració i serveis i antics alumnes, tant de l’UJI com d’universitats estrangeres, que hagen realitzat  una estada a la Jaume I. Les principals funcions dels ambaixadors i ambaixadores són realitzar xarrades informatives, entregar un lot informatiu en l’àrea de relacions internacionals, participar en fires educatives i oferir assessoria en línia.

Vídeo en diferents formats