L’UJI nomena Salvador Cabedo director honorífic de la Universitat per a Majors i reivindica l’impacte positiu del programa en la societat castellonenca

03/05/2016 | SCP

Salvador Cabedo ha sigut un dels noms propis que han marcat els 25 anys d’història de la Universitat Jaume I gràcies a la seua contribució personal i professional. Així s’ha destacat en l’acte de nomenament del professor emèrit de Filosofia de l’UJI com a director honorífic de la Universitat per a Majors, «una de les iniciatives que millor palesen com el cultiu del coneixement crític i l’aprenentatge al llarg de tota la vida -en totes les seues etapes- generen qualitat de vida», segons ha destacat el rector de l’UJI, Vicent Climent, durant l’acte celebrat el dimecres 27 d’abril de vesprada a la sala d’actes Alfons el Magnànim de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques. La celebració ha inclòs la projecció de l’audiovisual «25 anys d’universitat: l’impacte del programa de majors» i la conferència «El valor de les humanitats en la formació» a càrrec de la catedràtica d’Ètica i doctora honoris causa Adela Cortina.

En la seua intervenció, el rector ha destacat el treball de Salvador Cabedo durant quasi 20 anys en la Universitat per a Majors, un projecte que s’ha consolidat com un «espai de privilegi per a afavorir la constant adaptació del seu estudiantat a un món que canvia àgilment, permetre l’enteniment dels esdeveniments de què som testimonis, i gaudir de la vida amb molta més consciència i, per tant, amb molta més qualitat». Més enllà del programa de majors, Climent ha agraït a Cabedo, en nom de tota la comunitat universitària, la seua contribució al desenvolupament de l’UJI i la seua contínua defensa i promoció d’un món millor i més humà, millores per les quals ha treballat de forma incansable des del camp de la docència i de la investigació.

Per la seua banda, Salvador Cabedo ha agraït la presència dels assistents a l'acte, així com el nomenament i la confiança dipositada en la seua persona a través d'aquesta designació. «Amb aquest nomenament se'm facilita la possibilitat de mantenir-me actiu i, a més, d'aportar tot el que estiga en la meua mà en la programació dels estudis de la nostra Universitat per a Majors, que tantes alegries i satisfaccions m'ha proporcionat al llarg d'aquests últims anys. Els puc assegurar que de la Universitat per a Majors he rebut molt més del que jo personalment hi haja pogut aportar».

En l’acte també han intervingut la directora acadèmica de la Universitat de Majors, Elsa González, així com la coordinadora, Pilar Escuder. Ambdues han destacat la labor de Salvador Cabedo, qui és actualment professor emèrit de Filosofia de l’UJI. Doctor en Filosofia per la Universitat de València i per la universitat alemanya de München, ha sigut director del Col·legi Universitari de Castelló, degà de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, vicerector de Relacions Institucionals, director del Departament de Filosofia i Sociologia i director acadèmic de la Universitat per a Majors. Ha publicat nombrosos articles sobre antropologia filosòfica, filosofia de la religió, pluralisme cultural i educació intergeneracional.