Estudiantat del Grau en Gestió i Administració Pública de l’UJI visita el Museu Inacabat d'Art Urbà de Fanzara

29/04/2016 | SCP

•  gap-miau IMG_5551

La visita ha sigut realitzada pels estudiants de l'assignatura de Bones Pràctiques en el Desenvolupament Local.

Un grup de 45 alumnes de quart curs del Grau en Gestió i Administració Pública de la Universitat Jaume I de Castelló han canviat per un dia l'aula pel Museu Inacabat d'Art Urbà (MIAU) de Fanzara.

La visita ha sigut realitzada pels estudiants de l'assignatura de Bones Pràctiques en el Desenvolupament Local, ja que el projecte del MIAU ha sigut estudiat pels universitaris com un bon exemple d'un correcte procés de revitalització local. Per a això, en una primera sessió en l'aula els alumnes van poder conèixer la història i les característiques de Fanzara, així com els canvis experimentats per aquesta població en els últims anys. En aquesta sessió van participar veïns de la localitat, que mitjançant la seua pròpia experiència i coneixements van exposar les diferents fases d'aquest procés de revitalització local. En aquest sentit, van apuntar que la intervenció activa de la ciutadania, la planificació de les seues intervencions i la consegüent generació d'un clima de confiança a Fanzara, van ser la base perquè prosperara MIAU Fanzara com a projecte col·lectiu.

Així doncs, l'anàlisi del MIAU ha culminat amb aquesta visita pels carrers de Fanzara, on els estudiants han pogut observar directament com un projecte de desenvolupament local ha utilitzat l'art com a eix vertebrador i cohesionador, que ha sigut capaç de situar en el mapa internacional de l'art urbà un poble de l'Alt Millars que està preparat ja per a rebre la pròxima edició del festival MIAU Fanzara que tindrà lloc entre el 7 i el 10 de juliol de 2016.