L'empresa d'Espaitec Cuatroochenta crea un departament de realitat virtual amb la col·laboració del Grau en Videojocs de l’UJI L'equip desenvolupa experiències immersives amb ulleres de realitat virtual que incorporen des del moviment de l'usuari fins a olors, sons i visites de 360º

12/04/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Explorar les possibilitats de la realitat virtual i les experiències immersives aplicades a l'empresa privada d'una forma sistematitzada, per a actuals o futurs clients. Aqueix és l'objectiu amb el qual l'empresa Cuatroochenta ha començat a organitzar un departament específic, basat en l'experiència del seu director tècnic, Sergio Aguado, i en la incorporació de quatre estudiants d'últim curs de la primera promoció del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs de l’UJI, al Parc Científic, Tecnològic i Empresarial (Espaitec), on està situada la seu central de l'empresa a Espanya. Així, Cuatroochenta i el Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs han signat un conveni de cooperació educativa per a iniciar el procés de transferència de coneixement d'R+D de la universitat al sector productiu.

Durant l'últim any, Cuatroochenta ja ha desenvolupat diverses aplicacions de realitat virtual, com ara els projectes ad hoc per al sector ceràmic, però l'objectiu a partir d'ara és investigar en profunditat les diferents aplicacions i oportunitats de negoci que obri aquesta tecnologia. El nou equip està compost per tres tècnics i una modeladora d'espais, que ja treballen en diferents solucions relacionades amb les experiències immersives amb ulleres de realitat virtual.

Entre els projectes en què estan treballant hi ha «Visites 360º», que avança en la línia de les primeres apps ja desenvolupades perquè els clients se submergisquen d'una forma nova en una sala de exposiciones de productes ceràmics, però explorant totes les seues possibilitats aplicades, per exemple, al sector cultural o a l'immobiliari. Pel que fa a recreació del moviment, des del departament es treballa en la detecció i recreació del desplaçament de l'usuari dins de l'experiència immersiva més enllà del moviment del cap, perquè puga avançar o retrocedir dins dels espais de realitat virtual amb els seus propis passos.

Altres projectes en què avança l'empresa d’Espaitec de la mà del Grau en Videojocs són la introducció de les olors en la realitat virtual, creuant ulleres de realitat virtual amb fonts d'olors que s'activen o es desactiven depenent de l'experiència; els «sons 360º», experimentant amb la introducció del so procedent de diferents fonts i amb diferents intensitats perquè l'experiència immersiva encara siga més real; i la gamificació d’aplicacions, a través de la introducció de mòduls de joc en aplicacions convencionals i en les destinades a la realitat virtual.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions