Estudiantat d'Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural de l’UJI coneix de primera mà empreses especialitzades en productes de la terra

09/03/2016 | SCP

Els estudiants de segon curs d'Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural (IAMR) de la Universitat Jaume I han realitzat una visita a les empreses Bodegas y Viñedos Barón d'Alba i Mas dels Fumeros. Les dues empreses són fruit de l'esforç emprenedor de famílies de la província de Castelló que estan recuperant i revalorant productes de la terra apostant per la qualitat. Durant la visita, els alumnes van tenir l'oportunitat de conèixer de primera mà el treball realitzat per les Bodegas Barón d'Alba, que produeixen i comercialitzen el vi Clos d'Esgarracordes, i l'empresa Mas dels Fumeros, especialitzada en la tomata de penjar.

Aquest contacte directe amb empreses de l'entorn es duu a terme dins d'un projecte de coordinació de les assignatures de segon semestre de segon curs del grau, que es desenvolupa en el marc de les activitats de millora docent del grup d'innovació educativa «Metodologies pràctiques en ciències de la vida».

El professorat implicat en el grup d'innovació educativa escull cada any una sèrie d'empreses o explotacions agroalimentàries perquè els estudiants puguen realitzar un estudi integral de la seua gestió i funcionament. Els punts de vista a tractar parteixen dels continguts d'assignatures com ara Empresa, Topografia, Protecció de Cultius, Ecologia i Impacte Ambiental i fins i tot Fonaments de Biotecnologia.

Es compta sempre amb la participació dels gerents i tècnics de les empreses que, prèviament a la visita, imparteixen un seminari als estudiants per a explicar a fons el seu origen i funcionament. Durant tot el semestre, els estudiants realitzen treballs coordinats en equip sobre una de les explotacions escollides, i en finalitzar s'exposen les conclusions i possibles millores en una jornada oberta al públic.