Una tesi de l’UJI reivindica el moviment coral a la província des del segle XIX

09/03/2016 | SCP

La tesi «El moviment coral a la província de Castelló (1862-1980): origen, evolució i anàlisi de l’estat actual», defensada per Arantxa Martínez Gavara a la Universitat Jaume I, analitza la trajectòria del moviment coral a la província de Castelló des dels seus inicis el 1862 fins al 1980 des d‘una perspectiva global.

La tesi, dirigida pel professor titular de Música del Departament d’Educació de l'UJI Antoni F. Ripollés, exposa els antecedents i l’evolució cronològica del moviment coral a la província de Castelló al llarg de la història, des del naixement de la primera societat coral de l’estat espanyol i la influència directa d'aquesta a la província fins a la creació de la primera entitat del País Valencià el 1862.

L’estudi aporta també una catalogació de totes les agrupacions corals detectades des de l’inici del moviment fins a la finalització de la tesi i realitza una anàlisi de la situació en què es troba el fenomen en l’actualitat basada en estadístiques i gràfics representatius per a poder visualitzar millor les dades aportades i les particularitats de les entitats.

La tesi, que va ser defensada el passat 8 de febrer de 2016, va obtenir la qualificació d’excel·lent cum laude per part del tribunal format per Enrique Muñoz, de la Universitat Autònoma de Madrid; Noemi Berbel, de la Universitat de les Illes Balears, i Albert Cabedo, de la Universitat Jaume I.