14/03/2016 | SCP

L'associació UJI Motorsport Research ha llançat una campanya de microdonacions per a autofinançar el projecte per al disseny i construcció d'un petit monoplaça amb el qual l'equip format per estudiants de diferents disciplines de l’UJI competirà contra altres universitats del món al campionat internacional Formula Student.

Les donacions poden anar des de 15 euros fins als 149 per a particulars, amb un 75% de desgravament a l'IRPF. A més, s'estableix la donació de 100 euros per a petits comerços i distincions per als patrocinadors, que van des de la categoria de bronze, per a donacions de 500 euros, fins a la de platí per a aquells que arriben als 10.000 euros.

Amb aquesta campanya els responsables del projecte cerquen «com a mínim cobrir els costos de components imprescindibles, com són els amortidors i les llandes. Però, ens encantaria aconseguir el nostre objectiu òptim, 15.000 euros, amb els quals podríem a més adquirir granotes ignífugues i un altre equipament per als pilots, fibra de carboni per a la carrosseria, una centraleta que gestione el motor, pneumàtics o un motor de 600 cc». De moment la campanya porta recaptats més de 1.000 euros.

En el projecte UJI Motorsport participa un equip de 24 alumnes de les titulacions d'Enginyeria Mecànica, Industrial, Informàtica i de Disseny, Administració d'Empreses, Turisme i Economia de la universitat pública de Castelló. El vehicle dissenyat i fabricat per l'equip competirà en la prova que es realitzarà el 26 d'agost de 2016 al circuit de Montmeló, però també estudien la possibilitat de participar en alguna de les proves europees al Regne Unit o Alemanya en els mesos de juliol i agost.

L'objectiu és simular una situació real on una empresa de competició contracta el personal enginyer per a desenvolupar un prototip. Per això, el cotxe ha d'oferir elevades prestacions en acceleració, frenada i estabilitat, però també fa falta que siga fàcil de mantenir, econòmic i fiable, i que l'estètica i el confort siguen adequats. La finalitat última del projecte és afermar els coneixements adquirits en les aules alhora que adquirir una experiència directa en el desenvolupament d'un projecte d'enginyeria, en aquest cas relacionat amb l'automobilisme de competició.

Microdonacions UJI Motorsport: https://goteo.org/project/uji-motorsport

Vídeo promocional. https://www.youtube.com/watch?v=PF5BMjYUSrI

Més informació: www.ujimotorsport.es  i www.facebook.com/ujimotorsport