L’UJI i l’Associació Militar de Guàrdies Civils signen un conveni per a la promoció de la formació i la investigació en l’àmbit de la seguretat

19/02/2016 | SCP

•  conveni-amgc Conveni_Guardia_Civil_16DLL31_in

Acte de signatura del conveni. | FOTO: Damián LLorens

La Universitat Jaume I i l’Associació Militar de Guàrdies Civils (AMGC) han signat avui 19 de febrer de 2016 un conveni marc de col·laboració cultural, educativa, científica i formativa així com d’assistència mútua en àrees d’interès comú. El rector de l’UJI, Vicent Climent, i el president de la AMGC, Alberto Baena, han sigut els encarregats de signar l’acord, acompanyats pel vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals de l’UJI, Wenceslao Rambla, i el delegat de AMGC a la província de Castelló, Juan Ruiz Cabrera. A més, en l'acte de signatura l'Associació ha fet entrega al rector d'una placa commemorativa.

Climent ha expressat la seua satisfacció per la signatura d’aquest conveni que es suma a l’acord que ja es manté amb la Guàrdia Civil i que «mostra la sintonia de la Universitat amb els cossos de seguretat de l’Estat». En aquest sentit, el rector ha fet referència a l’oferta acadèmica de l’UJI en aquest àmbit com ara el Grau en Criminologia i Seguretat. Així mateix, ha destacat que gràcies a aquest acord es compartiran recursos de forma recíproca, entre ells els bibliogràfics, i es podran organitzar jornades, activitats i esdeveniments conjunts en l’àmbit de la formació, docència, investigació i cultura tant per als associats com per a la comunitat universitària.

Per la seua part, Baena ha assenyalat que «des de l’Associació creiem que, com a pilar fonamental de l’estat de benestar i de dret, la Guàrdia Civil ha d’estar a peu de canó formant-se. Esperem que aquest conveni done els seus fruits en l’àmbit de la formació tant per a l’estudiantat, a través de les jornades i simposis que puguem organitzar, com per als nostres afiliats, perquè aprenguen el valor afegit que té la Universitat».

El conveni inclou la realització conjunta d’activitats culturals, educatives, editorials i científiques com ara xarrades, cursos o seminaris; l’accés de forma recíproca als fons bibliogràfics; la utilització mútua de locals i instal·lacions així com la col·laboració i assistència tècnica en investigació, noves tecnologies i altres matèries d’interès comú. A més, es contempla l’establiment de convenis per a la realització de pràctiques formatives per a l’estudiantat.