Una tesi de l’UJI proposa un mètode innovador per a mesurar la representació visual de la informació en la premsa digital

15/02/2016 | SCP

La tesi doctoral titulada Visualización de la información de la prensa digital española (2010-2015): narrativas multimedia e interactivas en los contenidos periodísticos de complejidad, defensada per Alba Camañas, periodista i professora de la Universitat Jaume I, analitza mitjançant un mètode original, objectiu i mesurable quins recursos, de quina forma i en quin grau de recurrència permeten representar les informacions periodístiques sota les tècniques més innovadores adaptades a les noves formes de consum d'informació.

La tesi doctoral, dirigida pel professor de Comunicació Audiovisual de l’UJI Cesáreo Fernández, que ha rebut la qualificació d’excel·lent cum laude proposa també les tendències de futur en la visualització de la informació en el periodisme en Internet aprofitant cada vegada més el potencial multimèdia, interactiu i navegable del mitjà.

Camañas descriu com les redaccions dels periòdics digitals estan aprofitant el potencial i les possibilitats visuals que ofereix Internet. La recerca conclou que encara que els mitjans digitals actuals estan realitzant un esforç evident per a potenciar els recursos multimèdia i interactius «encara queda un marge de millora considerable». L'«evolució de la visualització, en aquests moments, sembla imparable» afirma la investigadora.

El tribunal que ha valorat la tesi doctoral ha estat format per Javier Marzal, catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat de l’UJI; el doctor Juan Enrique Gonzálvez, de la Universitat CEU-San Pablo de Madrid; i el doctor Francisco Alonso Pla, de la Universitat de València. El tribunal va destacar la novetat i originalitat de la metodologia de la recerca.