Nules s’integra a la xarxa de municipis de la Fundació Isonomia de l’UJI

01/02/2016 | SCP

•  conveni-isonomia Ajuntament_Nules_16DLL05_in

Acte de signatura del conveni. | FOTO: Damián Llorens

El president de la Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i l’alcalde de Nules, David García, han signat un conveni de col·laboració per a l’adhesió d’aquesta localitat a la Xarxa Isonomia de Municipis per a la igualtat efectiva de dones i homes i en els seus programes de promoció de la igualtat i prevenció de la violència de gènere.

Després de la firma, l’alcalde ha explicat que per a l’actual corporació «era prioritari tornar a incorporar-nos a la Xarxa Isonomia de Municipis donat l’interès de formar part d’una xarxa que compta amb un equip tècnic en igualtat que ens puga assessorar i desenvolupar de la mà de la regidoria d’Igualtat una sèrie d’iniciatives que donen forma i peu a la igualtat de gènere». García s’ha mostrat convençut de que la col·laboració serà fructífera i permetrà impulsar i reforçar accions de promoció de la igualtat, entre les que el regidor d’Igualtat, Antonio Romero, ha fet referència al concurs de relats curts convocat actualment per l’Ajuntament amb motiu del Dia de la Dona Treballadora.

Per la seua banda, el rector de l’UJI ha mostrat la satisfacció per la reincorporació a la Xarxa Isonomia de Municipis d’una població tant important com Nules. «La Universitat Jaume I porta els seus 25 anys d’història treballant per l’establiment d’una societat amb valors, i entre ells el valor de la igualtat, en tota la seua extensió però particularment en la de gènere, és una qüestió per la que hem de lluitar per tal que estiga en tots els indrets de la nostra societat i en tots els municipis, i en aquesta lluita la Fundació Isonomia juga un gran paper».

En l’acte han participat a més la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat de l’UJI, Mª José Oltra, i les tècniques de la Fundació Isonomia, Mª José Ortí i Anna Sales.  L’acord permetrà al municipi de Nules tenir accés a assessorament i orientació especialitzada i disposar de mesures i recursos per a avançar cap a una societat més igualitària. La Fundació Isonomia proporcionarà informació actualitzada en matèria d’igualtat; possibilitarà la interacció amb altres ajuntaments de la xarxa col·laborativa; i facilitarà la participació en accions formatives per al personal tècnic.

Fotografies