12/12/2015 | SCP

•  premi-valesa premios

Acte de lliurament de premis al Paranimf La Nau de la Universitat de València. | FOTO: Vox UJI

El gestor de projectes del Servei d'Activitats Socioculturals de la Universitat Jaume I i director artístic del Paranimf, Antoni Valesa, ha recollit el premi de l’Associació Valenciana d'Empreses de Teatre i Circ AVETID 2015 com a reconeixement a la labor desenvolupada a l’UJI «donant suport a tot el sector de les arts escèniques, especialment aquelles que són valencianes i realitzades en la nostra llengua, en la defensa d'activitats culturals de qualitat». L'acte de lliurament de premis es va celebrar la nit el dilluns 30 de novembre al Paranimf La Nau de la Universitat de València.

Des de l'associació destaquen que aquests premis són una manera de reconèixer els bons professionals, els que treballen bé, aquells que serveixen de guia i exemple. Després d'un període que des d’AVETID qualifiquen com a precari «pel qual han estat travessant les arts escèniques i especialment el sector valencià, volem posar en valor la nostra professió, reconeixent la labor que algunes entitats i persones han exercit en bolcar tots els seus esforços en pro del teatre i el circ valencians». «Encara que continuen sent temps difícils, esperem que els nous canvis polítics ens porten aires renovats perquè puguem respirar una mica d'il·lusió. L'escena valenciana s'ho mereix», assenyalen des de l'associació, explicant que amb aquest anhel van convocar la gala de lliurament de premis com un punt de trobada i distensió del sector teatral valencià.

Entre els premiats es troben també l'artista castellonenc Tian Gombau, Improasistencia, Lluís Planes, el periodista Alfons García i l’Associació d'Espectadors La Butaca. Així mateix, es va lliurar l’AVETID d’Or a Zircó Produccions i la Carreta i el Premi d'Honor a l'actor Juan Echanove.