Estudiantat de l’UJI presenta les seues iniciatives empresarials en Espaitec

14/12/2015 | SCP

•  emprenedoria-espaitec emprenedoria-espaitec

Han participat estudiants d'Informàtica, Matemàtica Computacional, Arquitectura i Administració i Direcció d'Empreses. | FOTO: Àlex Pérez

Estudiantat de quart curs d'Informàtica, Matemàtiques Computacional, Arquitectura i Administració i Direcció d'Empreses (ADE) s'han donat cita en Espaitec per a presentar els projectes empresarials realitzats dins de les assignatures d'Iniciativa Empresarial i Creació d'Empreses. L'acció realitzada conjuntament pel Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (espaitec) i la professora María de les Mercedes Segarra, del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting, compta amb la col·laboració de Càtedra Increa i emprenedors d’Espaitec.

La trobada, a la qual ha assistit alumnat, professorat, personal investigador, empreses d’Espaitec i SECOT Castelló, té una doble finalitat. D'una banda, posar en contacte a estudiantant de quart curs de diferents graus per a generar networking i transferència de coneixement, apropant perfils tecnològics i innovadors a perfils amb coneixements en gestió empresarial. D'altra banda, generar oportunitats laborals apropant el talent de l’UJI a empreses vinculades a Espaitec que tenen processos de selecció oberts, o estan interessades a donar suport i mentoritzar les iniciatives sorgides en l'entorn acadèmic.

«Es tracta d’estudiantat d'últim any de grau als qui plantejar l’emprenedoria com una alternativa vàlida, especialment considerant la seua imminent incorporació al mercat laboral. Emprendre com una opció real a nivell professional i personal, reforçant el missatge de fer-ho ben acompanyats. És a dir, creant grups híbrids que aportin valor afegit a les idees innovadores i sent conscients de les dificultats que comporta», afirma Mercedes Segarra, professora del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting responsable de l'assignatura Iniciativa Empresarial del Grau en Informàtica i Matemàtiques Computacional.

Habitatges prefabricats d'emergència per a ajuda humanitària; polseres sense fils que permeten salvar vides; aplicacions mòbils per facilitar la vida de les persones amb mobilitat reduïda; dispositius per a millorar i agilitar el procés de compra dels supermercats i grans superfícies comercials; aplicacions per a millorar la gestió de restaurants; plataformes d'oci o aplicacions per a millorar l'organització del temps són algunes de les solucions presentades.

«Des que vam començar a organitzar aquest tipus de trobades en 2013 l'interès ha anat augmentant per part d'alumnat, professorat i empreses d’Espaitec. Cada vegada són més els graus que participen i els projectes estan millor definits. Accions com la d'avui evidencien la necessitat de crear espais de trobada entre el món acadèmic i l'empresarial, sent els parcs científics com Espaitec un entorn únic a la província per fer-ho», asseguren des de la dirección d’Espaitec.