El catedràtic de l’UJI, Ricardo García Macho, presidirà el Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern

14/12/2015 | SCP

• Ricardo García Macho garcia-macho garcia_macho

Ricardo García Macho, catedràtic de Dret Administratiu de l'UJI.

El catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Jaume I, Ricardo García Macho, ha sigut triat president del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern de la Generalitat València per una majoria de tres cinquens del ple de les Corts Valencianes.

El Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, creat per la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana compta amb independència funcional i té com a finalitat garantir els drets d'accés a la informació, vetlar pel compliment de les obligacions de publicitat i garantir i promoure l'observança de les disposicions de bon govern.

Llicenciat en Dret (1972) i Doctor en Dret (1981) per la Universitat de Salamanca, García Macho és Catedràtic d'Universitat de Dret Administratiu especialitzat en temes relacionats amb la reforma del Dret Administratiu, el Dret Administratiu de la Informació i de la Transparència, Participació ciutadana i Gobernança del Sector Públic, així com els drets socials. És expert en Dret públic comparat, especialment coneixedor del Dret i doctrina a Alemanya i compta amb reiterades estades en l'Escola Alemanya de Ciències de l'Administració (Speyer), així com estades a Cambridge i Canadà. Ha sigut Lletrat del Tribunal Constitucional i Magistrat Suplent del TSJ-CV (Tribunal de Justícia de la Comunitat Valenciana).