14/12/2015 | SCP

•  balan-reclam reclam

Cloenda del Reclam a Benicàssim. | FOTO: Manuel Casañ

La XXIII edició de la Mostra de Teatre Reclam impulsada per la Universitat Jaume I ha tancat el teló amb un balanç positiu en nombre d’espectadors i, especialment, en l’èxit d’un compromís amb la programació d’espectacles que destaquen per a la seua qualitat i capacitat de reflexió crítica. L’actuació de La Trócola Circo a Benicàssim posava fi, el diumenge 29 de novembre, a quatre setmanes en les que més de 7.000 espectadors han assistit a les més de 40 representacions programades a les poblacions d’Almassora, Benicàssim, Betxí, Castelló de la Plana, Onda, Vilafranca, Vila-real i el campus de la Universitat Jaume I. Una extensió territorial que caracteritza la mostra i que des de l’UJI es vol continuar ampliant en les següents edicions.

Antoni Valesa, director artístic del Reclam, destaca com s'ha anat consolidant com «una mostra d’arts escèniques que difon el cultiu del bon gust per la cultura a les nostres comarques, més enllà de les dades de públic». En aquest sentit, explica que la majoria d’espectacles estan dissenyats per a un aforament reduït, de forma que es prima el contingut i el suport a la cultura com suport moral i ètic de la societat sobre els espectacles de gran format que puguen atraure un gran volum d’espectadors. «El Reclam s’ha anat obrint pas com a element de plaer intel·ligent entre la població de les nostres comarques. Defugint d’entendre la cultura com una simple mercaderia, les nostres intencions són sempre compartir amb la majoria l’art com un aliment indispensable en la vida de les persones, i no una cosa com un luxe reservat tan sols a una elit de la societat», assenyala Valesa.

El Reclam 2015 ha comptat amb la col·laboració dels ajuntaments d’Almassora, Benicàssim, Betxí, Castelló de la Plana, Onda, Vilafranca, Vila-real i la Diputació Provincial de Castelló, una col·laboració que es vol mantindré en futures edicions i ampliar a nous municipis, amb la finalitat de fer arribar aquesta mostra d’arts escèniques a un ampli territori. La clausura de la XXIII edició del Reclam amb l’espectacle Potted va comptar amb la presència del rector de l’UJI, Vicent Climent, i el vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla, així com representants dels ajuntaments i tècnics de cultura dels diferents municipis participants.