L’UJI celebra el Dia de la Xarxa Valenciana d’Universitats Públiques Saludables Sota el lema «La salut pas a pas» les universitats han organitzat diverses activitats

21/11/2015 | SCP

•  universitats-saludables _MG_9509in

UJI Saludable ha organitzat un circuit de senderisme en el campus. | FOTO: Àlex Pérez

La Universitat Jaume I, conjuntament  amb la resta d’universitats publiques valencianes, ha celebrat sota el lema «La salut pas a pas» el Dia de la Xarxa Valenciana d'Universitats Públiques Saludables. En aquesta ocasió, les universitats han apostat per l’activitat física vinculada a la salut amb diverses activitats en els diferents campus universitaris amb l’objectiu de fomentar el benestar, la salut i la qualitat de vida de la comunitat universitària.

UJI Saludable, amb la col·laboració de l'Equip WoNT Prevenció Psicosocial i Organitzacions Saludables, el Servei d'Esports i l'Oficina de Prevenció i Gestió Mediambiental, han organitzat un circuit de senderisme saludable en el campus en el que s’ha inclòs l'ús d'escales i senyalitzacions referents als beneficis per a la salut.

La Xarxa Valenciana d'Universitats Públiques Saludables està integrada per la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat d'Alacant, la Universitat Jaume I i la Universitat Miguel Hernández. Dins de les seues línies estratègiques, la Xarxa contempla aspectes com la promoció d'entorns universitaris a favor de la salut, la incorporació de continguts de promoció de la salut en els plans d'estudis universitaris de grau i postgrau, la recerca en aquest àmbit, la participació i col·laboració entre els organismes de salut pública, l'impuls de la participació internacional, així com la planificació de serveis i activitats dirigits a promocionar la salut de la comunitat universitària.