L’UJI recull els Premis Nacionals d'Edició Universitària a l'obra millor editada i a la millor monografia en Ciències de la Salut

21/11/2015 | SCP

• Premis UNE premis-une premis_une

Representants de l'UJI en el lliurament dels premis a la Universitat de Múrcia.

La Universitat Jaume I ha recollit dos dels 10 premis concedits per la Unió Nacional d'Editorials Espanyoles als millors llibres publicats durant 2014 en un acte celebrat en la Universitat de Múrcia. Els representants de la Jaume I, encapçalats pel vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Internacionals, Wenceslao Rambla, han recollit els XVIII Premis Nacionals d'Edició Universitària en les categories d'obra millor editada, guardó que ha recaigut en La fiesta barroca. Los reinos de Nápoles y Sicilia (1535-1713), i a la millor monografia en Ciències de la Salut per a El laboratorio de Wundt. Nacimiento de la ciencia psicológica.

El catedràtic d'Història de l'Art, Víctor Mínguez, coautor de La fiesta barroca i investigador del Grup Iconografia i Història de l'Art, arreplegarà junt a Wenceslao Rambla el premi a l'obra millor editada. Per la seua banda, Julio González Álvarez, professor titular de Psicologia Bàsica i autor d’El laboratorio de Wundt. Nacimiento de la ciencia psicológica, arreplegarà el premi a la millor monografia en Ciències de la Salut.

En el Premi a l'obra millor editada el jurat va valorar «la cura de l'edició, la valuosa selecció d'imatges i la qualitat del contingut». La fiesta barroca. Los reinos de Nápoles y Sicilia (1535-1713) és el tercer volum de la sèrie «Triunfos Barrocos» que pretén recopilar i estudiar totes les imatges festives barroques dels regnes de la monarquia hispànica, en diferents territoris. L'obra de Víctor Mínguez, Inmaculada Rodríguez Moya, Pablo González Tornel i Juan Xiva manté el refinament i preciosisme de les edicions anteriors, i posa a disposició dels estudiosos un bellíssim conjunt d'imatges festives dels grans regnes del sud de la península itàlica que, durant dos segles, van unir els seus destins als de la corona espanyola. L'excel·lent selecció de tots els elements editorials i l'elevada cura de la seua edició, va portar ja al fet que el llibre La fiesta barroca. Los virreinatos americanos, coeditat en 2012 per la Universitat Jaume I i la Universitat de Las Palmas, s'alçara així mateix amb el Premi a la millor coedició en els setzens PremisUNE.

Pel que fa al Premi a la millor monografia en Ciències de la Salut, rep el guardó El laboratorio de Wundt. Nacimiento de la ciencia psicológica «per ser un estudi bàsic sobre el fundador de la psicologia experimental, un camp en el qual aquest tipus d'estudis són escassos». La monografia de Julio González trasllada al lector al laboratori fundat per Wilhem Wundt en 1879 en la Universitat de Leipzig. Considerat el primer laboratori de la psicologia científica, va servir d'inspiració i referència a desenes de laboratoris repartits pel món

El jurat dels Premis UNE ha estat integrat per Beatriz Hernanz, directora de Cultura de l'Institut Cervantes; Vicent Climent, rector de la Universitat Jaume I en representació de la Conferència de Rectors (membre que es va absentar en aquelles candidatures en les quals optava la seua Universitat); Manuel Rodríguez Rivero, crític literari; Manuel Toharia, divulgador científic; Antonio Fontana, coordinador de Llibres de l'ABC Cultural; Nuria Azancot, cap de redacció del Cultural de El Mundo; i Winston Manrique, coordinador-redactor de Llibres i Literatura de la secció de Cultura de El País.