06/11/2015 | SCP

•  didactica-musica _MG_8937in

Conferència de Claudia Montero, docent en l'Àrea de Composició del Conservatori Superior Salvador Seguí de Castelló. | FOTO: Àlex Pérez

La Universitat Jaume I ha engegat el Màster Universitari en Didàctica que ofereix uns estudis pioners a nivell nacional i que en la seua primera edició ha cobert la pràctica totalitat de les 25 places oferides amb estudiantat procedent de diverses comunitats autònomes. La coordinadora del Màster i professora del Departament d'Educació, Amparo Porta, destaca la bona acollida que ha rebut el màster que permetrà que els docents de conservatoris i estudis professionals de música milloren les seues eines didàctiques, i cobreix la demanda formativa plantejada per la legislació actual.

L'acte de presentació del màster, celebrat el 29 d'octubre a la Sala de Graus Germà Colón de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de l’UJI, ha comptat amb una conferència inaugural a càrrec de Claudia Montero, docent en l'Àrea de Composició del Conservatori Superior Salvador Seguí de Castelló, sobre els desafiaments als quals s'enfronta actualment la composició. La xarrada ha estat acompanyada per la música del Quartet Stringendo de corda.

El programa del màster compta amb matèries generals, de caràcter didàctic, innovador i d'introducció a la recerca, així com amb assignatures específiques de caràcter interpretatiu i de didàctica aplicada. A través d'aquests continguts el màster planteja proporcionar una formació completa i integrada que afavorisca l'avanç docent de la didàctica de la música en els seus nivells professionals des de la seua vessant formadora, responent així des de l'àmbit acadèmic a les necessitats musicals de la societat actual.

El màster, la matrícula del qual segueix oberta fins a cobrir la totalitat de les places, ve a cobrir el buit pedagògic que troben els titulats superiors en música a l'hora d'afrontar una carrera professional destinada a l'educació musical especialitzada de nivell inicial i mitjà. En aquest sentit, des del màster recorden que el Reial decret 303/2010, de 15 de març, estableix que per a exercir la docència en els ensenyaments artístics professionals, serà necessari estar en possessió d'un títol oficial de postgrau que acredite la formació pedagògica i didàctica.