El Consell Superior d’Esports planteja un programa de patrocini i mecenatge de l’esport universitari davant les dificultats de finançament

14/10/2015 | SCP

Vicerectors, directors d'esports i tècnics de les universitats espanyoles s’han donat cita a la Universitat Jaume I per a analitzar el futur de l’esport a les universitats en les Jornades de CRUE-Assumptes estudiantils sobre Esport Universitari. L’acte d’inauguració ha comptat amb la presència de José Arnáez, president de la sectorial CRUE-Assumptes estudiantils, i Pilar García Agustín, vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa.

Ángela Barrios, secretaria executiva de CRUE-Assumptes estudiantils, ha posat de relleu la preocupació pel futur de l’esport universitari i el seu finançament. «L’objectiu del Consell Superior d’Esports és impulsar i promocionar l’esport universitari però durant aquest últim període hem tingut dificultats, especialment en relació als programes que han anat desapareixent i les subvencions que comportaven» ha assenyalat.

En aquesta línia, el cap del Servei de promoció esportiva del Consell Superior d’Esports, Juan Pablo Cerezo, ha presentat el Pla de Suport a l’Esport Universitari que està desenvolupant el Consell, el qual es basa en obrir l’esport a la societat, especialment a l’empresa, a través d’un programa de patrocini i mecenatge per a aconseguir recursos davant la falta de pressupost .

Segons ha explicat Cerezo, el pla parteix de dos convenis amb la Fundació Esport Jove i la CRUE per a desenvolupar l’esport universitari i es troba en la seua fase inicial. «Els encarregats de vendre aquest programa a les empreses per a aconseguir finançament necessiten que es veja el suport de les universitats. L’objectiu és dotar a l’esport base i l’esport universitari d’un programa que facilite la gestió i permeta generar recursos privats» ha afirmat.

Així, ha apuntat que aquest programa servirà de «palanca d’atracció» per a les marques per la possibilitat que els ofereix d’apropar-se al públic objectiu i el valor afegit que els aportaria. No obstant això, ha recalcat que no pot desenvolupar-se en cap cas amb una estratègia invasiva.