La Jaume I inicia l’elaboració d’un pla de treball per a assistir els afectats per la crisi migratòria a Síria

26/10/2015 | SCP

La Universitat Jaume I ha començat a treballar en l’elaboració d’un pla de treball per a assistir en el context acadèmic les persones afectades per la crisi migratòria procedents de Síria. Aquest pla de treball seguirà les instruccions de la Conferència de Rectors d’Universitats Espanyoles (CRUE) mitjançant el qual es facilitarà l’accés a l’estudi de refugiats que siguen estudiants universitaris al seu país i es col·laborarà amb els que siguen professors universitaris. També fomentarà el voluntariat per les accions de les administracions i altres agents.

Per a la realització d’aquest pla de treball, la Universitat ha contactat amb estudiants procedents de Síria que es troben realitzant els seus estudis a l’UJI per tal de comptar amb el seu suport en les diferents accions que es volen realitzar.

El pla de treball de la Universitat Jaume I contempla accions com la realització de cursos intensius d’espanyol, a través del Servei de Llengües i Terminologia i el Centre d’Autoaprenentatge de Llengües; la col·laboració amb professorat de llengües i de traducció i interpretació, així com l’adquisició de bibliografia específica per a aprendre espanyol des de l’àrab per a facilitar l’aprenentatge.

Una altra de les accions previstes és la creació d’una base de dades de joves estudiants com un sistema de reconeixement de documentació acadèmica i ajudes amb la intenció que aquestos puguen continuar amb els seus estudis universitaris. Des de l’Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions d’Emergència –OPSIDE-, l'àrea de treball de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat, també s’oferirà formació, si les institucions així ho sol·liciten, al voluntariat i al personal que treballarà directament amb les persones refugiades que siguen acollides a Castelló.

D’altra banda, la Universitat ja està col·laborant amb les entitats locals per a coordinar totes aquestes accions dins del Pla d'Acollida d'Urgència i el Moviment de Ciutats Refugi promogut per l'Ajuntament de Castelló per al moment en què arriben aquests refugiats i en el que participaran altres institucions com Cáritas, Creu Roja o ACNUR, entre d’altres.

Declaració de la CRUE sobre la crisi migratòria: http://ujiapps.uji.es/serveis/ocds/actualitat/crisishumanitaria/