El doctor de l’UJI, David Balbuena, clausura el II Simposi Internacional de Ciències Jurídiques amb una ponència sobre mesures de seguretat

24/10/2015 | SCP

El doctor de la Universitat Jaume I, David Eleuterio Balbuena, ha participat com a ponent en el segon Simposi Internacional de Ciències Jurídiques que s'ha celebrat a principis d'octubre de 2015 a la Universidad del Norte a Asunción (Paraguai) amb la conferència «Execució de les mesures en la reforma-Llei d'Execució Penal».

El simposi ha tingut com a tema central l'«Anàlisi doctrinari i jurisprudències del nou Codi d'Execució Penal del Paraguai». Balbuena ha centrat la seua ponència en l'execució de les mesures de seguretat en el nou Codi d'Execució penal paraguaià. Un tema relacionat amb la tesi defensada a la universitat pública de Castelló sobre mesures de seguretat i perillositat criminal, en concret sobre la nova figura a Espanya de la llibertat vigilada. En el simposi intervenen ponents internacionals tan importants com Marcelo Sancinetti, d'Argentina, i alguns dels penalistas més rellevants del Paraguai.

Autor de l'obra Derecho penal, neurociencia y libertad: Una aproximación teórica al replanteamiento de la responsabilidad penal a propósito de las aportaciones neurocientíficas sobre el proceso mental para formación de la voluntad, publicada en 2013 com a resultat d'una beca de recerca del Ministeri d'Exteriors i de l'AECID (Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament) i de Las consecuencias jurídicas del hecho punible en el ordenamiento jurídico paraguayo, el doctor compta amb diverses comunicacions en jornades i congressos en diverses universitats d'Espanya i amb diverses publicacions sobre Dret penal, Dret constitucional i Dret processal en diferents revistes jurídiques.