L’UJI rep el Premi Turisme Comunitat Valenciana 2014 en formació, investigació i innovació turística

27/09/2015 | SCP

•  premi-turisme turisme

Acte de lliurament del guardó. | FOTO: Generalitat Valenciana

El rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent, i el degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, Rafael Lapiedra, han recollit el Premi Turisme Comunitat Valenciana 2014 en la modalitat «Formació, investigació i innovació turística» per la contribució de la FCJE al camp de la formació i la investigació aplicada al turisme, atorgat per l’Agencia Valenciana de Turisme i lliurat pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

L’Agència Valenciana del Turisme concedeix anualment els Premis Turisme Comunitat Valenciana en distintes modalitats. El premi atorgat a l’UJI valora la millor contribució al camp de la formació o de la investigació aplicada al turisme, desplegada en el marc d’entitats econòmiques, agents socials o entitats docents, siguen de caràcter públic o privat, així com als que han dut a terme projectes innovadors en l’àmbit turístic, per mitjà de la creació o la gestió d’empreses, la creació de nous productes turístics o les actuacions similars que comporten la millora en la competitivitat del sector turístic valencià.

L’UJI va implantar la titulació de Turisme en l’any 1997. L’estudiantat es forma en matèries que són claus per al desenvolupament d’aquest sector i que reflecteixen la complexitat pròpia de l’activitat turística, mitjançant el coneixement de les diferents empreses turístiques, dels recursos, tant del medi natural i històric com l’humà, i de totes les eines que fan possible una gestió positiva en termes de sostenibilitat del territori turístic.

A més del guardó a l’UJI, el president ha lliurat la resta de premis a la Fundació Turisme Benidorm en la categoria d’ institució pública. En la categoria de premi al treballador del sector turístic de la Comunitat, el reconeixement ha sigut per a Manuel Morejón Caro. El Premi a la Promoció i Comunicació Turística ha estat concedit a la Junta Central Fallera. El premi a l'Excel·lència Turística a Indústries Hoteleres del Mediterrani/Grup Magic Costa Blanca. El premi a la Revitalització de Destinacions Turístiques ha estat per a l'Ajuntament de Dénia i un esment Especial al xef Quique Dacosta.

Imatge cedida per la Generalitat Valenciana